Dag 1,2,3 en 4 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu Dag 1,2,3 en 4 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

Dag 1,2,3 en 4

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

09 November 2014 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Na donderdag nog schoonmaak gehouden in huis ( je moet je huis tenslotte een beetje netjes achterlaten) zijn Tjeerdt en ik richting Schiphol vertrokken. We hebben overnacht in het Van der Valk Hotel, dat is wel zo relaxed. Joke maar gevraagd om ons wakker te bellen want ik was bang dat we ons zouden verslapen. Natuurlijk was ik ruim voor tijd wakker. De Van der Valk bus heeft ons naar Schiphol gebracht. De bus zat tjokvol. Verleden jaar was deze een stuk rustiger.
Het was al aardig druk op Schiphol, nog veel vakantiegangers. Inchecken ging snel, de paspoortcontrole duurde wat langer. Om half tien moesten we instappen. We zijn rond 11.00 uur vertrokken, dus een half uurtje later dan gepland. Dat hebben we geweten, want omdat we te laat zijn vertrokken arriveerden we dus ook later in Singapore. Sinds de laatste keer dat we in Singapore waren is er niets veranderd. Als je de terminal inloopt dan ruik je gelijk weer het bekende luchtje en dat is zo'n vochtigheidslucht. We zijn rond 06.30 uur geland en we moesten om 07.05 uur vertrekken. Het lijkt niet groot het vliegveld maar als je van de ene terminal naar de andere terminal moet lopen dan is het dus ver. We werden na het uitstappen opgewacht door een mannetje en hij bracht ons naar de andere terminal. Hij racen met zo'n soort van golfkarretje over dat vliegveld en toeteren want het vliegtuig stond op punt van vertrekken. Komen we bij de gate, konden we nog niet instappen. Dus wij wachten. De koffers waren doorgelabeld, alleen het probleem was dat wij de vlucht naar Sydney wel haalden, maar de koffers niet. Deze zouden met de volgende vlucht komen. De vlucht naar Sydney vertrok later want er moest nog bagage overgezet worden. Ik had stille hoop dat de koffers toch nog mee waren gegaan, maar helaas. Bij aankomst bleek dat deze er niet bij zaten. Als het goed is worden ze vandaag (zondag) afgeleverd bij het hotel. Ik hoop het wel, want het is wel zo fijn om je toiletspulletjes te hebben.......................... We kregen geld mee, 150,00 dollar per koffer. Nou, daar kunnen we wel een biertje voor kopen......... Dat hebben we dus ook gedaan. Tjeerdt heeft een glas Rogers genomen en ik een glas Golden Ale. Voor de liefhebbers Rogers is iets donkerder van kleur dan Golden Ale. Deze twee soorten zijn niet bitter van smaak. Heerlijk dus en uit de tap. Teruggegaan naar het hotel en proberen te slapen. Ik moest nog wat wennen en was dus vroeg wakker maar toch nog in slaap gevallen. En ja hoor, te laat uit bed. Wat heet……….. Een ander zou zeggen waar maak je je druk om, je hebt de tijd aan jezelf en dat is ook zo.
Het is dus zondag en rond 12.00 uur waren de koffers er nog niet. Toch maar op weg gegaan en de stad weer ingegaan. Voordat we op pad gingen hebben we eerst koffie gedronken en een croissant gegeten bij Gloria Jeans. Tja, deze koffie smaakt toch eigenlijk wel beter dan de koffie van Starbucks. Beetje gewinkeld en we zijn weer op nieuwe plekken terechtgekomen. Wat opvallend is, dat dit jaar er minder kerstversiering te zien is. Vorige keer was dat meer. Het was een heerlijke dag. Rond de 25 graden. Later in de middag kwam er meer bewolking maar het bleef droog. Er wordt veel bijgebouwd. Bij Darling Market wordt ook weer wat bijgebouwd en er komen weer hoge gebouwen bij.
Vanavond gegeten bij Restaurant Eastbank (vlak bij de Opera). Dat is een Italiaans restaurant waar we vorige keer ook hebben gegeten. Uitzicht over het water en naar de Sydney Harbour Bridge kijken. Er gingen weer groepjes mensen de brug op. Bij Eastbank hebben ze huisgemaakte lasagne en die is echt verrukkelijk! Beetje knoflookbrood en olijfjes vooraf en een heerlijk glas wijn erbij (Chardonnay) en Tjeerdt een biertje. Als dessert Tiramisu genomen. We hadden voor een persoon besteld en gedeeld met z’n tweetjes. Dat is zo lekker normaal hier om alles te delen. Vanaf morgen gaan we weer voor wat het eten betreft, in het gareel lopen (hahaha). Dan wordt het boodschappen doen net als thuis. Weer terug naar het hotel. Zouden de koffers er zijn…………..? Joepie ze zijn gebracht. Wat een opluchting. Ik zag mezelf alweer aan de telefoon hangen en in mijn beste Engels uit moeten leggen van hoe of wat. Gelukkig, dat is nu niet nodig. Met welke vlucht ze nu zijn gekomen, ik zou het echt niet weten. Dat maakt nu niet meer uit, ze zijn er.
Lieve allemaal, dit was het voor nu. Morgen begint het pas echt. Maar het is heerlijk om weer hier te zijn!
Tot snel.
xxxx

• 10 November 2014 - 09:22

Janny:

Lieve Yolanda en Tjeerdt. bedankt voor jullie mail. Fijn dat alles met de koffers in orde is gekomen. Sydney is Nieuws hebik nietvoor jullie langzamerhand een oude bekende geworden.met mij gaat alles goed hoor. Groetjes en een dikke kus.Ma

• 10 November 2014 - 12:42

Anja:

Hi Yolan en Tjeerdt. Zo is het alweer zover. Ik dacht dat het begin december was.
    Maar jullie hebben alweer lang genoeg gewacht voordat je met vakantie ging

Leuk om je verhaal weer te lezen
    Wat een geluk heb je met de koffers. Je weet het maar nooit.
    Geniet ervan en heel veel plezier
    Groetjes Anja

• 10 November 2014 - 18:10

Bram:

Ik ben wat laat maar een hele prettige tijd Down Under.
    Bram