16 en 17 november - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 16 en 17 november - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

16 en 17 november

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

17 November 2014 | Australië, Melbourne

16 november
Regen, regen en regen!!!! Het begon gisterenavond zachtjes te regenen en vannacht hoosde het op een gegeven moment. We zijn naar Phillip Island gereden. We hebben de Coastal Drive gedaan van Inverloch naar Kilcunda. Bij Cape Paterson een stop gemaakt, maar lekker was anders voor wat het weer betreft. Op een gegeven moment werd het wel droog. Hier en daar nog af en toe een spettertje. Gelukkig kwam de zon door. Maar jeetje jongens wat was het koud! En waaien dat het deed. Alvorens je op Phillip Island komt moet je eerst over een brug. De eerste keer dat ik er geweest was (ik geloof in 1996) zag het er nog niet zo uit. Er was weinig over van wat ik mij kon herinneren. Alleen de tribunes waar we op hebben gezeten voor de Penguin Parade was nog hetzelfde.
De eerste stop was Churchill Island. Volop ganzen gezien. Deze lopen rustig langs de weg en sommigen hebben kleintjes. Schapen lopen zo over, dus met een slakkengangetje van 5 a 10 km per uur rij je er doorheen. We wilden nog wat kopen, althans ik, maar ja, een poncho kopen van merino wol en dan afkomstig uit Nieuw Zeeland, nou nee, dat doen we natuurlijk niet. Waarom merino wol zo duur is begrijp ik nog steeds niet want er lopen zat van deze schapen. Daar moet ik nog achter zien te komen. Ik zag nog een mooie glazen kerstbal met de plaatselijke mus erop. Deze mus is kleiner dan de huis-, tuin-, en keukenmus. En deze mus heeft een felblauw staartje. Toen we op de camping in Inverloch stonden was een familie mussen zich aan het wassen. Ik had per abuis de kraan niet goed dichtgedraaid en toen kwam een musje zich wassen, liep tie onder de druppels door. Op een gegeven ogenblik was hij weg en kwam hij een paar seconden later terug met zijn familie of zijn vriendjes.............. Zo lief.
Nog even terug naar de kerstbal, niet gekocht want Tjeerdt vond de kleuren niet mooi. Weer verder gereden. Borden gevolgd en naar The Nobbies gereden. Dan kom je vanzelf langs de Penguin Parade. Bij The Nobbies waaiden we haast weg. Maar de zon scheen gelukkig nog steeds. Ik denk dat het daar rond de 15 graden was. 15 Graden valt op zich nog wel mee maar de wind maakte het hartstikke koud. Het voelde aan alsof het onder 0 was. Brrrrr. The Nobbies zijn rotsen die in zee liggen en het water was heel wild, dus mooi om te zien. Heel veel meeuwen hebben daar hun nest, zij zitten lekker tussen de bloemetjes op hun nestje. Je ziet ook houten hokjes tegen de helling (het is een soort van duin, zo moet je je dat voorstellen) en volgens mij zitten daar ook penquins in om te broeden. Verschillende boardwalks hebben ze gemaakt die je af kan lopen en als je aan het eind bent heb je heel mooie uitzichten. Via een soort van binnenweg zijn we teruggereden en toen zagen we van bovenaf de tribunes. Het is toch een raar idee dat iedere avond die penquins aan land komen op praktisch dezelfde tijd. De weg er naartoe wordt na zonsondergang afgesloten. Dat is wel jammer anders kon je van bovenaf naar de parade kijken.
Via de plaatsjes Cowes en Rhyll naar de camping in Newhaven gereden. Dit ligt net onderaan de brug
Niet zo'n fijne camping, maar kom het is maar voor 1 nachtje.

17 november
Wat was het gisterenavond koud. Met 2 truien over elkaar aan gezeten. Niet normaal. Op die kou hebben we natuurlijk niet echt gerekend. Okay, fris.... maar koud.............. Rond een uur of 6 werd ik wakker van de regen. Het was aan het plenzen. Niet weer hè, dacht ik. Dus wel. Toen we eruit gingen was het gelukkig droog. Nu zijn we op de camping in Melbourne. Morgen gaan we met het openbaar vervoer het centrum in. En......................... het is droog en hiep hiep hoera de zon schijnt.. De weerberichten zien er goed uit, dus fingers crossed.
Wordt wederom vervolgd.
Liefs

  • 17 November 2014 - 11:22

    Janny:

    zal duimen dat het weer bij jullie een beetje beter wordt.Hier heeft het van zaterdag tot gisteravond (zond.)geregend.voor de rest alles goed.groeten en xxx

  • 19 November 2014 - 13:32

    Anja:

    Wat is dat balen dat je zulk weer hebt, heb je geen kacheltje in de camper???
    Ik volg de reis ook via google maps en jullie hebben al aardig wat kilometers achter de rug.
    Veel plezier in Melbourne
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 December 2014

6,7 en 8 december

05 December 2014

4 en 5 december

03 December 2014

2 en 3 december

01 December 2014

30 november en 1 december

29 November 2014

28 en 29 november
Yolanda

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 20341

Voorgaande reizen:

07 Mei 2019 - 28 Mei 2019

Spanje 2019

12 Juni 2018 - 03 Juli 2018

Canada juni 2018

09 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Verenigde Staten 2016

14 Mei 2016 - 13 Juni 2016

Australie 2016

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: