18 en 19 november - Reisverslag uit Bellarine, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 18 en 19 november - Reisverslag uit Bellarine, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

18 en 19 november

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

19 November 2014 | Australië, Bellarine

We zijn in Melbourne geweest. Met de hop on hop off bus. En niet te geloven maar het was droog.
Het eerste stuk zaten we beneden in de bus want boven zat het vol. Daarna boven gezeten. Wat een stinkbus. Onder of boven zitten maakte niet uit, die bus stonk verschrikkelijk naar diesel. Sinds ik er ben geweest is er een hoop bijgebouwd. De tijd heeft er niet stilgestaan. Of dat ten goede is, ik weet het niet. In ieder geval gaat onze voorkeur uit naar Sydney. We kunnen niet echt aangeven waar dat aan ligt maar het is een gevoel. We zijn 2 nachten op de camping gebleven. Mooie camping, kan niet anders zeggen maar wat een draak van een mens achter die balie. We hebben een soort van OV-chip gekocht (Myki heet de kaart) en die laat je geldig maken voor 1 of 2 dagen en dan kan je je rondjes maken. Op Flinders Street Station kan je niet komen, daar moet je een geldig bewijs voor hebben. In mijn gedachten was dat een mooi station maar dat is alleen aan de buitenkant herkenbaar. De binnenkant stelt niets voor. Het is zeker geen Centraal Station van Rotterdam of het station in Berlijn. Zo zie je maar. We zijn naar de Victoria Market geweest en dat vonden wij erg leuk. Een markt met van alles en nog wat. Leuke dingen en minder leuke dingen; een groente en fruitmarkt is er ook. Ook daar was het niet verschrikkelijk druk. Veel Aziaten die een stand hebben. Een heerlijke "healthy" muffin gegeten en Tjeerdt een vegetarische wrap. 's-Avonds hebben we in Bearbrass gegeten aan de Yarra rivier. Aan de zuidkant van de rivier zijn ontzettend veel restaurantjes en winkeltjes gekomen. Toen ik daar in een ver verleden ben geweest was dat allemaal nog in opkomst. De Rialto Tower, waar ik toen ben op geweest, wordt in de Hop on bus helemaal niet meer genoemd. Wat nu hot is, is de Eureka Tower. We hebben dat overgeslagen want het klinkt misschien heel erg, maar als je in de Sky Tower in Hong Kong ben geweest is de rest als snel niet hoog. Met de tram weer terug naar de camping. Al met al een lekkere dag, wel koud maar nog steeds droog!.

19 november
Fantastisch! Ik werd wakker en de zon scheen. Het was gelijk ook al warmer. Yeahhhhhh!
We gaan op weg. Ik wilde ons netjes afmelden op de camping, dat doe ik altijd, stond die draak achter de balie. Ze was bezig aan de telefoon. Ze keek me nog geeneens aan toen ik binnenkwam. Ik bleef even wachten en de draak gaf nog geen blik van "ik heb je gezien". Dan toch niet en ik ben weggegaan. Ik blijf natuurlijk niet wachten totdat die draak zich geroepen voelt om te reageren. Dat afmelden hoeft nog geeneens maar het is dat ik dat zelf wel zo netjes vind.
Enfin, wij verder. Tjeerdt en de TomTom hebben ons netjes de stad uitgebracht, zonder tolweg. Dat is belangrijk. Via een website kan je alsnog melden dat je van de tolweg gebruikt hebt gemaakt. Daar heb je 48 uur de tijd voor. Als je niet gemeld hebt dat je gebruik hebt gemaakt van de tolweg kan je aan het eind van de rit alsnog dokken. Ik geloof dat dat 250 Ausdlrs is. Kan je beter een paar UGGS voor kopen.
Via het boerenland zijn we richting de kust gereden. Eerst nog even boodschappen gedaan en een kop koffie gedronken. We zitten nu op het Bellarine Peninsula, dit is richting de Great Ocean Road.
We zijn door Geelong gereden en daar hebben we aan het water de camper geparkeerd. Wat is het daar leuk. Het is een vrij grote stad maar met een soort van pretpark aan de waterpark. Mooi park met een een zoetwaterzwembad voor de kleintjes, picknicktafels, er staat wat kunst. Buiten een afgesloten stuk water (zee) mag je niet zwemmen. In dat water hebben ze een zgn. "boardwalk" gemaakt en als je daarover heen loopt zie je dat op iedere plank een plaatje met een naam erin gegraveerd, bevestigd is. Het lijkt erop alsof inwoners van Geelong dat gesponsord hebben. Verder langs de kust gereden en over het strand gelopen. Niet te geloven, zonder trui, het was heerlijk. We zijn nu op de camping en ik heb een wasje gedaan, dat moet tenslotte ook gebeuren. Prachtige camping. Heel ruim opgezet. Ze hebben hier zelfs een badkamer met toilet, een stuk of 5 en nog aparte douches. Het is heel rustig, een paar cabins zijn verhuurd en een enkele toerist staat hier
Morgen verder. Ben benieuwd. We hebben gehoord dat de Twelve Apostles niet meer met Twelve zijn We zien het wel en uiteraard horen jullie of ze er nog zijn.
Liefs

  • 19 November 2014 - 17:29

    Karin Vd Waal:

    Hi Yolanda en Tjeerdt,

    Heel leuk om jullie belevenissen te lezen en zo een beetje met jullie door Australië te reizen. Fijn dat het nu een beetje warmer is en hopelijk ook blijft. Jullie hebben al een hoop moois gezien zo te lezen.

    Ik wens jullie nog hele veel reisplezier en geniet ervan.

    Liefs Karin X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bellarine

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 December 2014

6,7 en 8 december

05 December 2014

4 en 5 december

03 December 2014

2 en 3 december

01 December 2014

30 november en 1 december

29 November 2014

28 en 29 november
Yolanda

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 20349

Voorgaande reizen:

07 Mei 2019 - 28 Mei 2019

Spanje 2019

12 Juni 2018 - 03 Juli 2018

Canada juni 2018

09 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Verenigde Staten 2016

14 Mei 2016 - 13 Juni 2016

Australie 2016

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: