28 en 29 november - Reisverslag uit Port Elliot, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 28 en 29 november - Reisverslag uit Port Elliot, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

28 en 29 november

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

29 November 2014 | Australië, Port Elliot

De wind is gaan liggen en we hoeven geen trui meer aan. Gisterenavond stormde het nog en op een gegeven moment kwam er vanuit zee een mist opzetten. De afzetpaaltjes van de camping zag je niet meer. Het was al donker dus dat gaf je toch een beetje een onbehagelijk gevoel. Zo snel als de mist kwam was deze ook weer verdwenen. Afijn, daar hebben we nu geen last meer van. Nog even de eigenaren van de camping gedag gezegd en we zijn uit Beachport vertrokken. Deze camping is een aanbeveling waard.
We zijn richting Robe gereden en dat is heel erg leuk. Wederom een mooi stuk kust gezien. Daar kon je gewoon door het gebied lopen waar de vogels hun nestje hebben. Het was er nu natuurlijk nog niet druk. Verder richting Kingston S.E. gereden maar dat kan je rustig overslaan daar is echt niets aan. We moesten nog een camping zoeken en uiteindelijk zijn we gekomen op een camping aan Lake Albert in de stad Meningie. Wat een joekel van een meer. Onderweg kwamen we nog meren tegen alleen daar was het water van opgedroogd. Regen kunnen ze hier wel gebruiken. Ze hebben hier ook van die beregeningsinstallaties die ze voor het land gebruiken. Bij ons gebruiken de boeren deze machines ook alleen zijn ze bij ons niet zo groot. Hier hebben wij ze gezien met wel twaalf van die armen. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Ik probeer er nog steeds een op de foto te zetten maar tot nu toe is me dat nog niet gelukt. Eenmaal op de camping ga ik altijd even de toiletten en douches inspecteren. Het zag er netjes uit. Wil ik weggaan hangt er aan de binnenkant van de deur dat er slangen zijn gezien "Snakes in this area". Nee hè, het deed me denken aan verleden jaar in Kalbarri toen ook ineens een slang tevoorschijn kwam. Hier stonden de types ook nog eens bij, een common brown one, red bellies, trouser en een tiger snake. Er stond ook bij dat je de slang met rust moest laten zeker als deze in hoek lag. En dat je, in geval je gebeten was, 000 moest bellen of de plaatselijke dierenarts. Ik geloof niet dat iemand met zijn mobieltje naar het toilet gaat! Dus iedere keer naar het toilet met de zaklamp. Gelukkig niets tegengekomen.

Vanochtend stralend weer. Rond de 35 graden. De route was uitgestippeld om naar Victor Harbour te rijden. Wij op weg. We hebben koffie gedronken in Tailem Bend. Van daaruit zouden we richting Victor Harbour gaan. Op een of andere manier hebben we een afslag over het hoofd gezien en voor dat we het wisten zaten we op de snelweg. Eer je er dan weer afkan dat duurt wel een paar kilometers. Uiteindelijk konden we van de snelweg en zijn even een stadje ingereden om de route nog even goed te bekijken. In dat stadje (een voorstadje van Murray Bridge) hielden ze een in memoriam voor verongelukte vrachtwagenchauffeurs. De wagens (zonder opleggers) stonden langs de weg keurig te blinken. De plaatselijke motorclub was ook nog op komen dagen. Op een gegeven moment begonnen ze als eerbetoon te toeteren. Wat een herrie! Maar wel leuk, om er zoveel bij elkaar te zien dat maak je ook niet iedere dag mee. De route gevonden en wij weer op weg. Gereden langs eindeloze weilanden moet koeien en schapen. Zo te zien hier meer schapen, maar daar kan ik me in vergissen. En ze waren nog druk bezig met maaien. Je ziet dan hele grote rollen hooi op het land liggen. We hebben nog pauze gehouden in Strathalbyn. Via Port Elliot naar Victor Harbour gereden. Morgen gaan we hier een lange brug over naar Granite Island. Dit kan je lopend doen of met een tram met een paard ervoor. De paarden die gebruikt worden zijn Clysdales. Paarden met sokken. Victor Harbour is een stadje met winkeltjes, best veel eettentjes.en ook een paar souvenierwinkeltjes. Wel gezellig. We zijn teruggereden naar Port Elliot voor een camping en daar zijn we nu, direct aan het strand dus we vallen vanavond weer in slaap van het geluid van de zee. Adelaide komt steeds dichterbij..................
Groetjes