4 en 5 december - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 4 en 5 december - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

4 en 5 december

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

05 December 2014 | Singapore, Singapore

De dag begon bewolkt maar even later kwam de zon door. Wederom een heerlijke dag. Vanochtend vroeg nog aan de schoonmaak geweest want ons huis moest natuurlijk netjes worden afgeleverd. 250 ausdlrs voor schoonmaken is een beetje overdreven. Rond 09.00 uur vertrokken vanaf de camping. Hier reageerden ze ook weer verbaasd dat ik netjes gedag kwam zeggen. De koffers hebben we eerst afgeleverd in het hotel en daarna hebben we ons huis met enige weemoed ingeleverd. Met de taxi zijn we naar Adelaide Central Market gegaan. Dit is vooral een groente en fruitmarkt. Hier hebben we bij Perfect Cup lekkere koffie gedronken en een overheerlijke muffin gegeten. Uiteraard ieder de helft. We kwamen nog een Nederlandse tegen. Zij woont al 45 jaar in Australie. Zij kwam 1x in de week naar Adelaide om boodschappen te doen. Zij woont slechts 140 km van Adelaide. Zij vond het jammer dat we haar nu pas tegenkwamen want anders hadden wij haar kunnen logeren. Dat doet zij vaker als ze mensen tegenkomt. Ze had al Canadezen, Duitsers en ook Nederlanders een paar dagen over de vloer gehad. Geen mailadres, wel een telefoonnummer. Post moet zij ergens ophalen want ze woont te afgelegen om de post te laten bezorgen. Als we deze richting nog eens opgaan dan moeten we haar bellen en kunnen we langskomen. Na boodschappen gedaan te hebben want we moesten natuurlijk voor deze en gene nog wat halen zijn we via Victoria Square naar de mall toegelopen. Bij Victoria hangen de vlaggen van Australie en van de Aboriginals. Mooie square. Oud met wederom nieuw. Kinderen van een school waren lekker aan het spelen o.a. cricket. Eenmaal bij de mall aangekomen hadden we het met de winkels wel even gehad. Weinig souvenir winkeltjes, het lijkt erop dat je deze meer hebt in Sydney. We zijn een biertje gaan drinken en hebben gewacht totdat het een schappelijke tijd was om Betty uit bed te bellen. Want er moest natuurlijk wel gefeliciteerd worden. We wilden eigenlijk facetimen maar dat lukte niet, dus maar even bellen. Stond dat mens natuurlijk onder de douche en heb ik eerst maar wat ingesproken. Daarna, toen wij lekker in de zon zaten!!!!!, heb ik Betty nog gesproken. Gelukkig maar! Dat is toch leuker dan ingesproken tekst.
De maag moest ook nog gevuld worden, want na die halve muffin hadden we niets meer gegeten. Het blijft toch apart dat rond 5 uur a half 6 kleine zaken dichtgaan en ook de foodcourts in de mall. Je moet op zoek gaan naar een restaurant. We zijn Italiaans gaan eten en toen naar het hotel gelopen waar ze netjes op onze koffers hadden gepast. De kamer was lekker ruim en we konden de koffers normaal openen. Dat is ook weleens anders geweest.

Tja, toen was het zover. De taxi heeft ons afgezet op het vliegveld. De vlucht vertrok iets later. Tot overmaat van ramp zaten er kinderen in het vliegtuig. Op zich is dat niet zo erg totdat er eentje begint te huilen, dan volgt ook de rest. Gelukkig duurde het niet de hele vlucht. Het weer was prachtig en vanuit het vliegtuig nog foto´s gemaakt. We vlogen over de outback van Australie, veel zoutmeren, rode aarde. Dat was nu goed te zien. Later wat bewolking en een beetje turbelentie maar dat mag geen naam hebben. En nu zitten we dus in Singapore. Het is alweer 10 jaar geleden dat we hier waren. De aankomsthal is veranderd, geweldig. Na de koffers opgepikt te hebben en door de douane zag Tjeerdt iemand staan met een papier in zijn handen met zijn naam erop. Even wat geld gepind en op weg naar het hotel. Wat een leuk hotel. De kamer is ruim genoeg en het ziet er allemaal netjes uit. En voor het eerst maken we mee dat er laminaat of zoiets op de grond ligt i.p.v. vloerbedekking. Wat het leuke is van de hotels hier en ook van sommige hotels in Hong Kong, is dat je eerst met een roltrap naar de lift moet. De lift hangt buiten aan het hotel. Er staan flesjes water in de hal van de verdieping. Morgen gaan we o.a. naar het hotel toe met het zwembad bovenop. Toen we aan kwamen rijden van het vliegveld zagen we het. Het valt wel op. De inwendige mens moest ook nog verzorgd worden. Als je het hotel uitloopt dan kom je al direct bij restaurantjes terecht op een pleintje. We hebben heerlijk gegeten bij Leo Cafe en Restaurant. Nog even een klein stukje gelopen maar ik had geen zin meer. Naar het hotel en zo dadelijk gaan slapen. Dan kunnen we er morgen weer tegenaan.
Groetjes

• 05 December 2014 - 14:56

Betty:

Misschien niet zo leuk voor jullie, maar het werd tijd dat jullie weer eens onze kant opkomen! 't Heb lang genoeg geduurd nou!

• 05 December 2014 - 14:59

Yolanda:

Lekker ding ben jij. We zijn onderweg!

• 05 December 2014 - 15:02

Yolanda:

Lekker ding ben jij. We zijn onderweg!

• 05 December 2014 - 15:56

Petra:

Goede terug reis en kom veilig en wel terug
    XXX Petra

• 05 December 2014 - 17:40

Erna:

Hoi luitjes. Ja het zit er weer op. Heb genoten van je reisverslag. Wat hebben jullie veel gezien . Op naar de foto's. Wens jullie een fijne reis terug .xxx

• 05 December 2014 - 21:55

Janny:

hallo,nogmaals een goede terugreis. tot ziens.xxx Ma.

• 06 December 2014 - 07:20

Fred:

Goede terugreis!
    Hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Ik heb in ieder geval genoten van de verhalen.