Woensdag 12 oktober 2016 - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu Woensdag 12 oktober 2016 - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

Woensdag 12 oktober 2016

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

13 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Cody

Hi there,
Zo, vanochtend rond 09.00 uur vertrokken, richting het land van Buffalo Bill. Allereerst moesten we er voor zorgen dat het ijs van de voorruit was. Het had iets gevroren. Maar dat mocht de pret niet drukken. In plaats van de korte broek dus maar de lange broek aan.
Eerst naar de mall gereden in Casper want we moesten langs Best Buy. Tjeerdt wilde graag een telefoonkaartje hebben van AT&T maar bij de Best Buy verkochten ze dat geeneens. De mall hebben we snel achter ons gelaten want er was werkelijk niets te beleven. Toen maar naar de Walmart gegaan om wat broodjes en beleg te halen voor de lunch. Tjeerdt was vandaag onze chauffeur. Het was een prachtige dag. Fantastische vergezichten, mooi landschap. Veel toeristen komen we niet tegen. We hebben een broodje gegeten bij Waltman Rest Aerea. Er stonden een paar grote joekels van campers, niet te geloven. Af en toe kwamen we langs dorpen/stadjes waar de armoe van afstraalt. Lege huizen, half in elkaar gestort. Wat een troep soms en dat in zo'n mooi landschap. Doodzonde. En hoe dat komt? Geen idee. Door de crisis? Wie het weet mag het zeggen. We zijn nu in Cody. En we overnachten in de Cody Legacy Inn. Al een paar winkels in geweest. De meest mooie cowboylaarzen zie je hier. Alles is hier cowboy. Fantastisch! We hebben een biertje gedronken in het Irma Hotel. Daar speelden Kayne & Ritchie oude nummers, ze begeleiden elkaar alleen maar met de gitaar. Tjeerdt, André en ik gingen voor een lokaal biertje en Joke voor de bekende Chardonnay. Tjeerdt dronk een Grand Teton, André een Bomber Mountain en ik een Sable Bronco Brown. Lekker bier. Het Irma Hotel is geopend in 1902 en was gebouwd door Buffalo Bill en is vernoemd naar zijn dochter. Morgen gaan we, voordat we naar Yellowstone gaan, eerst nog even "winkelen". We moeten natuurlijk wel wat kopen als herinnering. Misschien wel een leuk geblokt houthakkershemd of misschien wel cowboylaarzen............ Wordt vervolgd.
Groeten van ons allemaal

• 13 Oktober 2016 - 07:12

Er A:

Hallo daar, weer lekker vroeg je mail ontvangen. Zo te lezen hebben jullie alweer veel moois gezien. Geniet lekker van deze mooie vakantie. Groetjes van ons

• 13 Oktober 2016 - 09:01

Cor Van Der Waal:

Hallo Billy Buffalo's

Ja dat is genieten bij de cowboys en lekker bier drinken, lekkere country music uit de streek.
    Mooi land met veel gezichten, en je raakt daar nooit uitgekeken.
    Veel plezier en hier nog een verzoekplaatje van Ria Valk met Billy uit Tennessee.

veel plazier

• 13 Oktober 2016 - 09:28

Janny:

snel even jullie verslag gelezen(moet zo naar Henk)'het is weer een mooi verhaal.gaan jullie maar lekker door met genieten,groetjes Ma.