dinsdag 25 oktober 2016 - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu dinsdag 25 oktober 2016 - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

dinsdag 25 oktober 2016

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

26 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Hallo,
Hier weer even een berichtje. Afgelopen zondag was er niet veel te melden. We zijn uit Tucson vertrokken en via Phoenix naar Flagstaff gereden. Toen we eenmaal in Flagstaff waren zijn we naar de Laundry gegaan. Nog even een laatste wasje. Daar werden we geholpen door een superaardige mevrouw. Zij heeft ons de juiste wasmachine aangewezen want wij hadden natuurlijk een grote uitgekozen. Toen de was eenmaal aan het draaien was nog even naar de Boot Barn geweest. Qua mode is het allemaal country stijl, meegaan met de tijd doen ze niet echt. Weer terug naar de Laundry en de was in de droger gedaan. Daar hebben we netjes zitten wachten tot de was klaar was, net als in de film. We hoefden niets te betalen voor het wassen. Die mevrouw vond het gewoon leuk dat wij er waren. 's Avonds heerlijk gegeten in The Horsemen Lodge.
De volgende dag op weg naar de Grand Canyon. Er was wel wat veranderd, nu met de bus langs de bezienswaardigheden. We hadden geluk met het weer. Er was regen voorspeld en dat hebben we ook wel gehad maar gelukkig toen we eruit waren. Van sommige uitzichten kon ik me niet meer zoveel herinneren. Maar toen we eruit gingen via Desert View kwamen toch langs punten die ik mij kon herinneren. In de verte was het al gaan bliksemen. De Skywalk hebben we niet gedaan. We konden het niet vinden en als we het wel hadden kunnen vinden waren we niet gegaan. Je mag zelf geen foto's maken, dat doet personeel van het park voor je. Nou vraag ik je. Het zijn toch ook wel sukkels ook. We hebben gelezen dat je zelfs bescherming om je schoenen moet hebben want anders maak je krassen op het glas. Pffff. Geslapen in Page in een nog niet zo'n oud hotel "Sleep Inn". Heel netjes. Lekkere bedden. Onderweg hebben we regen gehad en wat onweer. En het is pikdonker op de wegen dus Tjeerdt is achter iemand gaan rijden die toevallig dezelfde kant op moest. Vanochtend zijn we richting Bryce Canyon vertrokken. Voordat we goed en wel op weg waren eerst gestopt bij Lake Powell. Wat mooi weer allemaal. Het is moeilijk uit te leggen wat je ziet. De bergen met prachtige kleuren, licht roze tegen het beige aan. Als er een wolk voor de zon schuift worden de bergen grijzig van kleur. Je weet niet wat je ziet. Voor degenen die ooit de kans krijgen, daar moet je zeker naar toe. Wat een mooie omgeving. Er is ook een kleine "Hoover Dam". Maar ik geef toe dat ik daar niet zoveel mee heb. Na de nodige foto's gemaakt te hebben weer verder richting Bryce. We hebben een stop gemaakt in Kanab. Dit was voor Joke en André een terugkeer naar het verleden, want zij zijn hier al eerder geweest. De Parry Lodge stond er nog. Hier heeft o.a. Ronald Reagan geslapen in zijn filmsterrentijd. Het nodige is er gebouwd en ik begreep dat Kanab nu wel groter is, dan een jaartje of 10 geleden. Na Kanab richting Orderville gereden want we hadden een bord langs de kant van de weg gezien waarop stond dat er een Duitse bakkerij was. Dus wij dachten een lekker kopje koffie te gaan kopen. Toen we het uiteindelijk hadden gevonden hebben we wel het gebak op maar de lekkere koffie was er niet. Volgens Tjeerdt en André viel de koffie wel mee maar Joke en ik hebben het maar bij thee gehouden. Weer verder. Eindelijk kwamen we bij Dixie National Forest, gelijk de Red Canyon in. Dat kon ik mij nog wel herinneren. Wat is Utah toch een mooie staat. Uiteraard weer de nodige foto's gemaakt. We slapen nu in hetzelfde hotel als 20 jaar geleden. Ruby's Inn. Er zijn natuurlijk de nodige dingen veranderd maar ik herkende het nog wel. Kamer maar vast geboekt want het is redelijk druk. Toen de Bryce in. Voor degenen die er zijn geweest hoef ik niets te vertellen. Bij Sunset Point was het vrij druk. Waar André en ik 20 jaar geleden een stukje naar beneden zijn gegaan zijn we nu weer naar beneden gegaan met Tjeerdt erbij natuurlijk. Wat een leuke dag met al die herinneringen. Morgen weer de Bryce in en dan gaan we richting Capitol Reef. Het gaat nu zo langzamerhand opschieten en Denver komt weer in zicht. Maar eerst nog een paar mooie dingen zien ..........
Liefs

• 26 Oktober 2016 - 11:14

Wil:

Hallo allemaal,
    Zo te lezen gaat het geweldig. Leuk verhaal vol herinneringen. Veel plezier nog want jullie gaan de kou weer tegemoet. Groetjes Wil en Cor.

• 27 Oktober 2016 - 08:44

Aanja:

Het gaat helemaal goed met jullie en hebben het prima naar de zin. Prachtige foto's
    Zo met de zon erop lijken het wl roze bergen