woensdag 26 oktober 2017 - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu woensdag 26 oktober 2017 - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

woensdag 26 oktober 2017

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

27 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Green River

Hallo allemaal,
Helaas dit wordt al weer een van de laatste berichten en wat voor een!
Het begon vanochtend al, een uur te laat opgestaan omdat ik zo suf was om de tijd niet aan te passen, en we hadden een uur tijdverschil. Niet dat het zo wereldschokkend was, maar toch. Ik keek naar buiten en op de daken lag ijs. Gelukkig hoefden we niet te krabben. Na ontbeten te hebben en nog wat rondgescharreld te hebben in de winkel van Ruby's Inn zijn we de Bryce weer ingegaan in de veronderstelling dat we aan de andere kant eruit konden rijden. Echter, aan het eind was het een rondje draaien en weer terug. Maar jongens, wat is de Bryce toch mooi. Op naar Capitol Reef.
We hebben weer een prachtige rit gehad. De weg was een al kronkel. Eerst een stop gemaakt bij Escalante River Basin. Weer in een totaal andere wereld. Veel hellingen en een lange smalle weg. Natuurlijk geen vangrail in de bochten. Daar hebben ze hier nog nooit van gehoord. De TomTom vertelde ons dat de weg daar doorheen liep. Zoals zovele dagen hebben wij onze reisleider natuurlijk netjes gevolgd. Ook alweer een aanrader Escalante River Basin. Tot zover geen probleem. Totdat wij bij Boulder kwamen. De TomTom vertelde ons dat we rechtsaf moesten en dat hadden we nou net niet moeten doen. We reden door prachtige gesteente (rood) en mooie bomen. Ook alweer een kronkelweg met aardige hellingen. Op een gegeven moment zagen we een bord met Capitol Reef erop, dus wij doorrijden. Dit was alleen op een onverharde weg. We zijn na circa 6 kilometer maar gestopt want we hadden toch een vermoeden dat dit niet helemaal goed ging. We zouden eigenlijk naar beneden moeten met de auto van een helling van 12o/o maar ja, als we weer terug moesten konden we toch in de problemen raken, we hadden tenslotte geen 4x4. Ondertussen was het natuurlijk ook al vrij laat in de middag geworden, dus na enig heen en weer gepraat, snel in de auto en weer terug. De zon begon natuurlijk al te zakken en voordat je het weet zit je in het donker en dat is op de wegen niet echt een pretje. Eindelijk weer bij Boulder en toen zagen we het dat we niet op weg nr. 12 zaten. We zijn toen via de andere kant via Capital Roof richting Hanksville gereden. Helaas was er geen tijd om aan de andere kant van Capitol Reef foto's te maken. De tijd zat ons tegen. Tjeerdt kon nog doorrijden dus zijn we doorgereden. Het leek net het zwarte gat waar we in reden, lantaarnpalen zijn hier op sommige stukken ook niet bekend. En nu zijn we in Green River.
Ondanks dat we ruim 100 km. verkeerd zijn gereden hebben we er geen spijt van. Zulke mooie dingen weer gezien. Een vos die overstak en herten. Tot nu toe staat Utah als nummer 1 genoteerd. Wat een prachtige staat.
Denver is weer een stukje dichterbij en Nederland dus ook. De kou valt nog mee en we hebben gelezen dat het ca. 27 graden is in Denver. We wachten het af.
Liefs van ons allemaal

• 27 Oktober 2016 - 07:34

Ernst:

Al weer een avontuur waar je nooit meer over uitgepraat raakt!

• 27 Oktober 2016 - 09:17

Janny:

Hallo avonturiers' jullie hebben weer heel wat meegemaakt,wij zullen nog wel veel verhalen van jullie horen nog een paar dagen en het feest \is over Maar niemand kan het van jullie afpakken.I k ben nog niet zolang uit bed.het zit potdicht van de mist en mijn oog ook daarom moet ik iedere keer wat overdoen.
    Het is niet koud hoor,15graden als jullie thuiskomen.Zo dat weten jullie ook weer'

Ik ga ontbijten,groetjes enXXXX.Ma.

• 27 Oktober 2016 - 23:07

Jan Jongbloed :

Super mooi die berg ketens en de natuur....schiet helaas weer op voorraad jullie
    Mocht ik niets meer lezen...m goede reis terug

• 28 Oktober 2016 - 09:10

Wil:

Hoi Yolanda. Hier nog even een reactie. Is ben een dag te laat met dit verhaal. Gezellig. Fijne reis terug.