zondag 29 mei en maandag 30 mei - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu zondag 29 mei en maandag 30 mei - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

zondag 29 mei en maandag 30 mei

Door: Yolanda en Tjeerdt

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

30 Mei 2016 | Australië, Exmouth

Zondag 29 mei en maandag 30 mei
Toch besloten uit Karijini weg te gaan. En niet binnendoor maar richting de kust. Even genoeg binnenland gezien. We konden wel weer richting park gaan maar dan hadden we toch een 4x4 nodig. Misschien nu een mooie gorge gemist maar wie weet komt dat in de toekomst wel. Dus op weg richting Exmouth. Een ritje van haast 700 km. Eerst nog verkeerd gereden ook al had ik gezegd dat we een bepaalde weg niet konden nemen omdat we dan unsealed moesten rijden. Laat ik nou een keer gelijk hebben. De TomTom gaf het ook al aan. Dat is wel grappig want de TomTom die in de camper zit geeft een waarschuwing en zegt dat je terug moet gaan. Dus 40 km voor Jan met de korte achternaam gereden. Je moet dan via Paraburdoo, slechts 100 km om. Bij Paraburdoo rechtsaf en dan 270 km rechtdoor. Het blijft onvoorstelbaar die wegen. Sanitaire stop gemaakt bij het Roadhouse Nanutarra. Jeetje wat moest ik nodig. Onderweg geen bosje of boom te zien. Alleen maar Spinifex, na het gevalletje met mijn hand ga je niet voor je plezier wildplassen. Trouwens, zo open en bloot, mij niet gezien. Dus het Roadhouse brengt uitkomst. Hier ook weer getankt. Na verschillende wegen van 78 km (wat een kort stukje) kwamen we weer in Exmouth. Vlak voor we Exmouth binnenreden nog even het caravan park gebeld want ik wist niet meer precies tot hoe laat ze open waren. Gelukkig, tot 18.00 uur. 17,45 uur kwamen we aan. En nu staan we weer in Exmouth. Het was een warme en lange dag. Ik wilde hier zeker een dag zijn om bij te komen. Want je merkt het wel dat lange rijden met die warmte.
Vanochtend alles op ons gemak gedaan. Een lekker macchiato wezen halen bij de Bakery in Exmouth en nog huizen gekeken bij de makelaar. Nog een folder meegenomen want je weet maar nooit hahahaha. Daarna zijn richting Cape Range National Park gereden; naar de ingang slechts 28 km. Waar hebben we het over. Dat is ook lange rechte weg, deze kan je uitrijden tot aan een unsealed road richting Coral Bay. Langs de weg kan je verschillende keren afslaan en dan rij je naar een strandje of prachtige duinen of een mangrove. Het was weer warm ondanks de bewolking. In de ochtend (rond 06.30 uur) is het nog niet zo warm, ik denk rond een graad of 18 en dan loopt het op naar een graad of 26, 27. We gaan hier woensdag weg. Nog maar een nachtje bijgeboekt. Dan gaan we waarschijnlijk weer wat afzakken want we willen nog een ander park bezoeken. Dus................. een wasje gedaan en zelf eten klaarmaken. De restaurantjes, als je ze al hebt, zijn op maandag gesloten. Wat een pech, hè?
Anja, heb je het naar je zin gehad? We hadden helemaal niet meer gebeld.
Tot de volgende keer. xxx

  • 30 Mei 2016 - 15:54

    Betty:

    Ik weet het niet, hoor. Maar volgens mij is jullie hobby niet op vakantie gaan, maar auto rijden. Zijn het geen kilometers van Zeeland naar Rotterdam en weer terug, zitten jullie weer kilometers te maken op vakantie

  • 30 Mei 2016 - 15:59

    Betty:

    Gaat m'n bericht opeens verzenden.
    Maar ik was nog niet klaar.
    Ik wilde nog zeggen dat als ik jullie was, ik hierna nog maar een vakantie zou opemen om bij te "tanken".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Exmouth

Australie 2016

Onvergetelijke reis?

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2016

Maandag 13 juni

12 Juni 2016

zondag 12juni

10 Juni 2016

Vrijdag 10 juni

08 Juni 2016

Laatste dagen van de vakantie

05 Juni 2016

zondag 5 juni
Yolanda

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 20354

Voorgaande reizen:

07 Mei 2019 - 28 Mei 2019

Spanje 2019

12 Juni 2018 - 03 Juli 2018

Canada juni 2018

09 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Verenigde Staten 2016

14 Mei 2016 - 13 Juni 2016

Australie 2016

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: