donderdag 13 oktober 2016 - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu donderdag 13 oktober 2016 - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

donderdag 13 oktober 2016

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

14 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Gardiner

Hoi allemaal,
Wat een prachtige dag was dit. We hebben vanochtend lekker ontbeten in Granny's family dining. Toen nog even de winkels in want er moest nog wat gekocht worden. Dit keer in de vorm van een kerstbal.
We hebben Buffalo Bill gedag gezegd en via Buffalo Bill State Park en Shoshone State Park richting Yellowstone National Park gereden. Weer prachtige natuur gezien. Aangekomen bij Yellowstone eerst even de parkpas gekocht, want dit is niet het enige park wat we gaan bezoeken. Eentje hebben we al gehad en dat was Scotts Bluff. Niet lang nadat we het park aan de westkant ingereden waren kwamen we de eerste bizon tegen. Wat een machtig beest is dat om te zien. We zijn keurig in de auto blijven zitten, raampje open en het was plaatjes schieten geblazen. Hij stond daar op z'n dooie akkertje vlakbij de weg, een beetje te eten. Weg vervolgd. Je ziet nog veel verbrande bomen met al wel weer nieuwe aanwas ertussen. Ik begreep dat dit nog een overblijfsel was van een brand in 1991. Kan je nagaan hoe lang het duurt voordat de natuur weer een beetje terug is in de "oude" staat. Niet lang, nadat we de bizon hadden gezien zag ik ineens een tweetal beesten lopen. Ik zag nog niet precies wat het waren maar toen we dichterbij kwamen bleken het twee beren te zijn. Het was te "gruwelijk" (om even in Timor zijn woorden te blijven) om te zien. We hadden erop gehoopt maar dat we ze ook daadwerkelijk tegen zouden komen. Natuurlijk waren er weer een paar sukkels die de auto uitgingen maar die werden gelijk teruggefloten. Later nog meer bizons gezien, alleen maar ook in een kudde, overstekende bizons met kleintjes. Tja jongens, ik heb er geen woorden voor maar het is echt heel bijzonder om dit mee te maken. We zijn doorgereden naar Mammot Hot Springs na nog een paar mooie stops te hebben gemaakt. De Mud Vulcano bekeken, Upper en Lower Falls (watervallen). Geweldig! En de omgeving is gewoonweg super, ondanks de af en toe rotte eieren lucht. Mammot Hot Springs was ook fantastisch mooi om te zien. Volgens André waren ze de laatste keer dat hij er was, actiever. Dat zal ook wel af en toe schelen qua activiteit. Je moet je bedenken dat heel Yellowstone een hele grote vulkaan is. 640.000 Jaar was de laatste uitbarsting maar het borrelt nog steeds onder de grond. In het Visitor Center was de winkel niet meer open. We zitten aan het eind van het seizoen dus de meeste dingen zijn gesloten. Omdat het een beetje laat was geworden (ja, wat wil je na al dat moois) zijn we aan de noordkant eruit gereden en nu zitten we in Gardiner (Montana). Toch weer even in een andere staat.
Nu kwamen we bij het eruit rijden nog elks tegen (een soort van eland maar dan kleiner, anders moet je maar even googelen). We overnachten nu in de Comfort Inn en zijn gaan eten in Cowboys Grill. Lekker, sinds een hele lange tijd weer eens spareribs gegeten. Morgen gaan we weer Yellowstone in en door naar Jackson. Dat beloofd wat voor morgen ........
Liefs van ons allemaal

• 14 Oktober 2016 - 06:58

Ernstt:

Als je het al leest is het al helemaal te gek. Laat staan als je het zelf allemaal meemaakt.
    Morgen weer een mooie dag toegewenst. Ik kijk nu al uit naar het verslag

• 14 Oktober 2016 - 09:36

Karin :

Was weer een prachtige rit zo te lezen. Jullie genieten en dat kan ik me helemaal voorstellen in mijn favoriete vakantieland. Have fun .

• 14 Oktober 2016 - 10:01

Janny:

Wat jullie allemaal zien en meemaken,geweldig!Genieten nieten maar.Ik geniet van jullie verslag.morgen gauw kijken of er weer wat is.groetjes ma

• 14 Oktober 2016 - 10:01

Cor Van Der Waal:

Genieters,

ja dit is hele dag de ogen open houden om al dat moois te zien, geweldig land.
    Je moet bij elk stadje wel een kerstbal kopen hoor, want 1 bal in de boom is wel erg leeg.
    Jullie kunnen wel een mening geven over Australie en de USA, ben benieuwd.

Groeten Cor en veel plezier

• 14 Oktober 2016 - 13:08

Betty:

Wilde buffels, wilde beren.... En dan kom ik terug van een zomervakantie uit Portugal met grootse verhalen over wilde dolfijnen met kleintjes die langs onze boot omhoog schoten....
    Ik ben verder niet jaloers of zo hoor ....
    Heerlijk jongens, zo te lezen echt een fantastische vakantie!
    Dikke kus aan iedereen.

• 14 Oktober 2016 - 20:59

Jan Jongbloed :

Alle herinneringen komen weer terug....zie alles weer voorbij komen...had ook graag de beren gezien...dus maar weer eens terug...ga door met genieten en schrijven voor mijn herinnering.

• 15 Oktober 2016 - 14:57

Nella:

Hallo, ik ben zo vrij om deze verslagen ook te lezen. Janny wilde ze graag afgedrukt hebben, maar de printer weigert dienst. Vandaar.Groeten en goede en veilige reis, Nella