Amsterdam/Edmonton 11/12 juni 2018 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu Amsterdam/Edmonton 11/12 juni 2018 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

Amsterdam/Edmonton 11/12 juni 2018

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

12 Juni 2018 | Canada, Edmonton

Amsterdam/Edmonton 12 juni 2018

Lieve Allemaal,

Nu zijn we dan in Canada. Na een nacht verblijf in het Schiphol Hotel zijn we bijtijds richting het vliegveld vertrokken.
De vlucht (KL0675) ging op tijd en we zijn in Edmonton eerder gearriveerd dan aanvankelijk gedacht.
Acht uur en tien minuten vliegen, een eitje dus. Tijd geleden dat we met de KLM vlogen maar was allemaal goed.
Tjeerdt in ik zaten helemaal achterin met z’n tweetjes naast elkaar, verder geen last van anderen.

Tijdens de vlucht niet veel geslapen, wat foto’s gemaakt van ijsschotsen en sneeuw. Prachtig gezicht.
Bij de landing hadden we wat last van turbulentie maar er zijn geen gekke dingen gebeurd. Toen het vliegtuig aan de grond stond begonnen de passagiers spontaan te klappen. Blijkbaar waren ze blij dat ze weer aan de grond stonden. Dit hebben we toch al jaren niet meer meegemaakt.

Er was praktisch geen douanecontrole. Je moest bij een kiosk je paspoort erop leggen en dan zou je een customsformulier krijgen. Bij de Nederlandse paspoorten werkte het niet. Wij waren niet de enigen. Dus bij ons ging het op de ouderwetse manier. De douanier had een paar vragen, vulde zelf het customsformulier en hups we waren het land in. Het eerste wat we gedaan hebben is gelijk naar de ATM lopen en Canadese dollars gepind.
Je moet tenslotte weten of alles werkt. We hebben de shuttlebus opgezocht van het hotel en nu zitten we dus in het Hilton Garden Inn.

Morgenochtend gaan we Four Seasons bellen om ons op te komen halen. Er is nog een Nederlands stel die ook de camper moeten oppikken. Dus we hebben afgesproken om dat gezamenlijk te doen. Wel zo makkelijk.

Morgen gaat ons Canadese avontuur echt beginnen. Wordt vervolgd...............

Liefs Yolanda en Tjeerdt

• 13 Juni 2018 - 08:37

Cor:

Zo de zit zit erop en nu volop genieten.

Groeten Cor

• 13 Juni 2018 - 10:04

Janny:

Fijn dat alles zo vlot ging.Ik kijk al uit naar je volgende verslag.groetjes.Ma

• 13 Juni 2018 - 12:41

Karin:

Hi, jullie Canadeese avontuur is van start gegaan . Heel veel plezier en geniet ervan. Groetjes van Karin

• 13 Juni 2018 - 14:15

Joke Koorn: