Woensdag13 juni2018 - Reisverslag uit Rocky Mountain House, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu Woensdag13 juni2018 - Reisverslag uit Rocky Mountain House, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

Woensdag13 juni2018

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

15 Juni 2018 | Canada, Rocky Mountain House

Hallo allemaal,

Zo het vervolg.

We waren bijtijds naar bed gegaan omdat we toch wel lichtelijk versleten waren. Normaal heb ik dat niet zo snel maar deze keer wel. Met gevolg dat we ook weer vroeg wakker waren. Nog geprobeerd te slapen maar dat lukte natuurlijk niet. Beetje lezen dan maar.
Rond half negen zijn we naar beneden gegaan om te ontbijten. Dat konden we op ons gemak doen want we hadden tenslotte afgesproken om ca. tien uur bellen naar Four Seasons. Aan de man achter de receptie gevraagd of hij wilde bellen naar Four Seasons om ons op te halen. Het was rond 10.15 uur toen ze ons op kwamen halen. Degene die ons op kwam halen was een Nederlandse. Zij woont al 11 jaar in Canada. Eerst in British Colombia en nu in Alberta.
Het is ongelofelijk wat je hier ziet aan campers en trailers. Ik dacht nu toch wel alles gezien te hebben, dus niet.

Na uitleg gekregen te hebben over de camper (deze zijn net weer iets anders dan we gewend (ahum) waren) en de benodigde papieren ondertekend te hebben, zijn we op pad gegaan. Eerst naar de supermarkt om boodschappen te doen. Wilde ik betalen deed mijn visa card het niet, kon ik toch niet meer op mijn code komen.
Dus Tjeerdt zijn kaart geprobeerd, nou die deed het dus niet. Dan maar contant betalen. Gelukkig kon ik ‘s avonds e.e.a. checken en alles deed het weer.

We moesten nog een telefoonkaart hebben en die hebben we gehaald bij de Wal-Mart. Dat heeft toch heel veel moeite gekost. Je denkt dat is zo gepiept maar dat was niet 1,2,3 gedaan. Het lijkt erop alsof ze hier niet zo gewend zijn dat toeristen een kaart willen hebben voor internet. Maar goed toch gekregen, simkaart erin en wij weg. Gelukkig probeerde Tjeerdt of alles werkte, dus niet, wij weer terug. Om een lang verhaal kort(er) te maken, die man van die afdeling heeft alles geprobeerd en gebeld, werkte nog niet. Uiteindelijk is de simkaart in de IPhone gestopt (eerst was het Samsung) en het werkte, in ieder geval internet maar bellen niet. Gelukkig heb ik mijn IPhone nog.

Al met al veel te laat op weg door dat gedoe. Gelukkig blijft het lang licht en kan je aardig lang doorrijden. Op een gegeven moment toch maar een camping opgezocht want we waren het een beetje zat. We hebben overnacht op de Riverview Campground. Hele mooie camping, van een Nederlander. Ruime plaatsen. Zeker een aanrader. Voor het gemak maar een broodje gegeten en toen naar bed.

Groetjes,
Yolanda en Tjeerdt