Donderdag 14 juni 2018 - Reisverslag uit Banff, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu Donderdag 14 juni 2018 - Reisverslag uit Banff, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

Donderdag 14 juni 2018

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

15 Juni 2018 | Canada, Banff

Goeiesdag allemaal,

Vanochtend vertrokken richting Jasper, de Canadian Rockies in.
Wat een landschap. Ontelbare kerstbomen, zo noem ik ze maar even voor het gemak en op de top van de bergen ligt nog sneeuw.

Het is niet heel warm, af en toe regen gehad onderweg en ook zon. Allereerst reden we Banff National Park in. Hier dachten we een parkpas te kopen maar dat ging niet bij deze ingang. We konden dat wel doen in Jasper. Nou okay doen we dat. In Banff National Park nog even naar de souveniershop geweest. Er moest natuurlijk wat gekocht worden. Nu maar eens eerst de Icefield Parkway volgen om The Athabasca Glacier te bekijken; een van de gletsjers behorende tot het Columbia Icefield. Het is jammer maar heel dichtbij kan je niet meer komen. De gletsjer is aan het smelten (dat is al jaren bezig) en voor de gletsjer loopt een watertje waar je niet doorheen mag omdat dit water snelstromend is, onvoorspelbaar en vreselijk koud is. Je ziet nu aan het begin van de gletser een hoop rots, hier mag je ook niet bij komen in verband met gevaar voor verschuivingen. Er zijn in dit gebied al een paar doden gevallen. Hier zijn ook meer toeristen te vinden.

We waren ook weer meer tijd kwijt omdat we af en toe in de ”file” stonden. Ze waren bezig met de weg opnieuw te asfalteren. Dat is maar goed ook want sommige stukken van de weg is een drama. Yogi hebben we nog niet gevonden maar wel een paar herten.
Aan natuurschoon ontbreekt het hier niet. We zijn nog verschillende keren uitgestapt om van de mooie uitzichten te genieten.

Zo eind van de middag zijn wij naar Jasper gereden. Morgen gaan we de “stad” bezoeken voordat we weer verder gaan.

Nu overnachten we op de Wapiti Campground. We staan vlakbij een rivier met zo te horen snel stromend water; dus dadelijk zijn we helemaal zen.

Zo meteen naar bed, morgen gaan we er weer bijtijds uit en kijken wat we dan weer voor moois tegenkomen.

Groetjes,
Yolanda en Tjeerdt

• 15 Juni 2018 - 06:34

Janny:

ben net uit bed vlug even gekeken 0f er alweer iets te lezen was,en ja,zelfs twee berichten.fijn dat alles goed is met jullie.hier is alles oke, gisteren twee app-jes gemaakt .maar ze zijn niet weg.volgende keer beter.ik moet nu snel onder de douche want je weet het ,de kousen!groetjes Ma.

• 15 Juni 2018 - 07:38

Wil:

Heel veel en veilige kilometers en maar genieten.

• 15 Juni 2018 - 13:04

Leonie:

Zo te lezen zijn jullie aan het genieten. Ik zal ook eens met Jasper naar Jasper gaan

• 16 Juni 2018 - 06:54

Leonie:

ik zag dat niet alles geplaatst is van mijn reactie.... geniet van al het moois en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal. Liefs