zaterdag 15 oktober 2016 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu zaterdag 15 oktober 2016 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

zaterdag 15 oktober 2016

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

16 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Hallo,

Het wordt vervelend, ik weet het. Maar wederom een prachtige dag.
We zijn in de regen vertrokken uit Jackson en naarmate de trip vorderde werd het droger, zonniger en warmer. Nadat we boodschappen hadden gedaan zijn we op de route eens op zoek gegaan naar een tentje waar je nou eens echte koffie kan drinken. Die Amerikanen begrijpen nog steeds niet wat een lekker bakje koffie is. Na weer vele mooie vergezichten, met of zonder koeien kwamen langs een gehucht dat Alpine heet en daar was een koffietentje. Eindelijk, wat kan een mens daar toch trek in hebben. Lekkere cappuccino en een dubbele espresso. Het drupte toen nog een beetje maar het was al warmer. Tjeerdt had de route ingegeven in de TomTom en via het "drie"statenpunt, Wyoming, Utah, Idaho kwamen we weer in Utah terecht. Ik zag op een gegeven moment een cowboy. Wat bleek; het was een Mexicaanse cowboy met een kudde schapen en wat honden over de weg. Tjeerdt is nog uitgestapt om foto's te maken en dat was natuurlijk hartstikke leuk. Als je in Utah komt zie je al gelijk het verschil. Het landschap is weer wat ruiger. Eenmaal aangekomen in Salt Lake City zijn we direct naar het hotel gegaan en richting de Mormonenkerk gegaan. Nee, ze hebben niet geprobeerd ons te bekeren. Helaas mag je de Temple niet in, de Tabernacle en het Assembly House kan je wel in. Er stonden voor de Temple verschillende bruidsparen. De fotograaf had er zijn handen vol aan. Jammer dat we de Temple niet in konden want nu hebben we het orgel niet kunnen zien en dat schijnt waanzinnig groot te zijn. Alles ziet er even mooi en schoon uit. De Tabernacle en het Assembly House zien er eenvoudig uit, geen pracht en praal zoals in het Vaticaan. We moesten nog lachen want de vrouwen dragen onder de rok ondergoed dat tot ongeveer de knieën komt. Makkelijk met bukken. Na dat bekeken te hebben zijn we richting City Creek gegaan. Wat een mooie shoppingmall. Beetje lopen winkelen en toen richting de Olive Garden. Nordstrom ook nog even doorgelopen. Morgen door naar St. George. Foto's probeer ik er later nog op te zetten.

Dit nog even voor Cor. Tjeerdt heeft de drone niet mee. Helaas. Hij moest de drone eerst laten registreren en dat had nogal wat voeten in aarde en daar kwam nog bij dat in de National en State Parks de drone niet gebruikt mag worden. Een paar sukkels hebben dat verpest.

• 16 Oktober 2016 - 09:08

Cor Van Der Waal:

Goodmorning,

Ja in het land met 1000 mogelijkheden is het elke dag genieten en dat doen jullie.
    Zo lekker richting de warmte via de Death Valley 40 graden naar even de kas spekken LV.
    Vanaf nu zit je weer een ander Amerika, echt lekker koffie drinken in LV bijvoorbeeld in de Bellagio bij de franse bakker, mmmmmmmmmm

Groeten allemaaal

• 16 Oktober 2016 - 16:26

Janny:

klein berichtje.hadden leuke middag in het theater.en ook nog eens prachtig weerveel heb ik niet te vertellen,alleen dat ik moe ben van het lopen en warm van de inspanning. maar dat gaatallemaal weer over,groetjes jongens/meisjes tot de volgende keer.ma X

• 17 Oktober 2016 - 09:36

Ernst:

Hallo en een goede morgen vanuit Nederland. Uitgekeken naar jullie bericht. Nog niet binnen en daarom maar even een bericht vanuit hier.
    Jullie enthousiasme bij het zien van de beren met jullie gedeeld. Wat mooi dat er nog gebieden zijn waar dat mogelijk is.
    Daarom ook verbaasd door de berichten over de vijfdaagse jacht. In die vijf dagen mogen er beren geschoten worden. Zelfs met pijl en boog. Die vijf dagen hebben bijna 500 beren het loodje gelegd. Ook de beroemde beer, die op 2 benen liep. Pedals heette hij en is, hoe bijzonder hij ook was ook door een "jager" neergelegd.
    Een verdrietig iets, waar jullie eerder enthousiastme een nog bitterder bijsmaak aan geeft.
    Rare jongens toch die Amerikanen.
    Voor de komende dagen nog veel moois toegewenst en ik hoop dat er nog veel dieren over zijn om van te genieten.
    Ernst

• 17 Oktober 2016 - 11:14

Anja:

Nou ik ben weer helemaal op de hoogte. Ik zie je plaatjes zoals je het vertelt helemaal voor mij
    Wacht nu nog op de mooie foto's . Veel plezier. Groet Anja