21 mei 2019 - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 21 mei 2019 - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

21 mei 2019

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

21 Mei 2019 | Spanje, Murcia

Hi,
We zijn inmiddels alweer de derde week ingegaan. Raar is dat toch, de eerste week gaat langzaam en van lieverlee gaat de tijd steeds sneller. Althans zo lijkt het. Nog even en het zit er weer op. Maar eerst hebben we nog een paar lekkere dagen in het vooruitzicht.
Gisteren (maandag) zijn we richting Murcia gereden. Veel citroenbomen gezien. Het landschap ziet er hier wat groener uit. Mooie vergezichten. Ruig gebergte. We hadden besloten om deze keer op een camperplaats te gaan staan. We hebben toch alles bij ons, dus dat is geen probleem. De camperplaats staat goed aangeschreven; we hebben er geen spijt van. De camperplaats ligt tegenover Ikea. Er zijn supermarkten en er is een shopping mall. We kunnen het water verversen etc. Prima verblijf. Vanochtend na het ontbijt zijn we naar Ikea gegaan. Daar hebben we zitten internetten; ze hebben heel goede WiFi. Een kopje koffie genomen en betaald met de Family Card, deze werkt hier dus ook. We zijn naar de shopping mall geweest en een rondje gelopen. Het weer was een beetje wisselvallig. Niet dat het koud was, maar bewolkt. Later op de dag zijn we naar het centrum van Murcia gegaan. Het is geen stad waarvan je zegt; goh, daar ga ik nog een keer naar toe. Misschien kwam het door het weer, maar de stad is niet zo schoon, beetje armoedig ziet het eruit. Ze hebben wel een hele mooie El Corte Ingles. En een mooie kathedraal. Dus toch maar weer even binnen een kijkje genomen. Ze hebben er wel meer maar die hebben we niet allemaal afgelopen. Op een gegeven moment begon het een beetje te regenen, dus toen zijn we maar wat gaan drinken en hebben wat tapas besteld. Deze was niet zo goed als vorige keer. In de tussentijd was het alweer tegen achten en toen zijn we met de bus weer richting “huis” gegaan.
Het centrum was te ver om te gaan lopen. En fietsen kon wel maar het is hier erg druk, vandaar dat we voor de bus hebben gekozen.
Dus al met al wederom een lekkere dag. Als je me vraagt moet ik naar Murcia, nou nee, niet noodzakelijk. Wat dat betreft zijn Madrid, Toledo, Granada etc. mooiere steden om naar toe te gaan en dit zijn zeker steden om nog een keer te gaan bekijken.
Tot de volgende keer.
Xxxx