23 mei 2019 - Reisverslag uit Torrox Costa, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 23 mei 2019 - Reisverslag uit Torrox Costa, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

23 mei 2019

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

23 Mei 2019 | Spanje, Torrox Costa

Lieve allemaal,
Na Murcia zijn we richting Aguilas gereden. Heerlijk weer. In Aguilas kwamen we nog een bekende tegen van Schiebroek. Een man en een vrouw op de fiets. Tjeerdt zag gelijk dat het Martin Huisman was. Ik nog uit het raam geroepen maar we denken niet dat hij in de gaten had dat wij het waren. We zijn nog even gestopt maar waarschijnlijk is hij daar een camping opgereden of hij wilde ons niet zien, dat kan natuurlijk ook hahaha. We hebben koffie gedronken aan het straat van San Juan de los Terreros. Er was praktisch niemand op het strand.
Ik had het plan opgevat om naar Roquetas de Mar te rijden en daar op een camping te overnachten. Nou hadden we dat maar niet gedaan. Toen we Roquetas in kwamen rijden was er niet veel aan de hand. De camping ook niet. Maar vandaag toen we weer vertrokken. Was dat een walgelijk stuk kust. In plaats dat ze hier glazen kassen hebben, hebben zie hier kassen van plastic. Dus zeg maar de Costa Plastico. Verschrikkelijk! Er worden o.a. komkommers, paprika’s en palmbomen gekweekt. Het is echt niet normaal. Als ze de kassen niet meer gebruiken, laten ze het plastic het plastic. Volgens mij worden sommige stukken land ook als vuilnisbelt gebruikt. Wat een stank soms ook. Na dus een poos tussen de “kassen” gereden te hebben zijn we naar de rijksweg gegaan. Pas na Montril werd het een beetje normaal. Langs de kust, rustige zee, en witte huizen in de heuvels. Dat is het beeld wat je wilt zien. Doorgereden naar Torrox, helaas hier ook weer wat “kassen”. Na een smalle weg naar boven zijn we nu op camping El Pino. Hier is het ook rustig. Weinig mensen. Voor ons geen Costa Almería meer. Jammer, maar ook goed om te weten dat je hier dus niet meer naar toe hoeft te gaan. Vertrek komt steeds dichterbij.......
Groetjes

• 24 Mei 2019 - 06:51

Janny:

Jammer Yol dat het gisteren zo tegenviel.Lopen ze daar zo achter dat ze niet weten hoe slecht dat plastic is.Maar Spanjaarden zijn arm dus moet het maar zo.Tjeerdt.jij hebt het zeker gefilmd? wij hadden gisteren een mooie dag en vandaag beloofd het net zo te worden.Maar ik vrees dat jullie het mooie weer mee moeten nemen want voor volgende week beloofd het niet veel. maar dat zien we nog wel.Voor de rest is er niet veel te vertellen dus houd ik er maar mee op.veel groetjes en een X.Ma

• 01 Juni 2019 - 19:59

Anja:

Zo even tijd gehad om alje verhalen te lezen. Jullie hebben al heel wat kilometers gereden zeg.
    En ook weer veel steden/ stadjes bezocht. Mijn vakantie zit er ook weer op en ga maandag weer beginnen
    Niet zo veel zin in. Jullie nog veel plezier