30 november en 1 december - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 30 november en 1 december - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

30 november en 1 december

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

01 December 2014 | Australië, Adelaide

Een prachtige dag! We zijn zoals gepland naar Granite Island geweest met de paardentram. De rit naar het eiland duurt niet zo heel erg lang. We hebben een wandeling over het eiland gemaakt. Mooie uitzichten, grote rotsblokken van graniet. Er is ook nog een opvang voor penguins. Hier komt de fairy penguin ook voor. De nestjes hebben we wel gezien maar er zaten geen kleintjes in en de volwassen penguins laten zich overdag ook niet zien. Aalscholvers zie je genoeg. Flipper liet het ook dit keer afweten. Het lijkt wel of er geen vis hier in het water zit. Dat is natuurlijk jammer maar dat is natuur. Dat kun je niet dwingen. Toen we weer terug waren in Victor Harbor hebben we wat gegeten en zijn we via de markt naar ons "huis" gelopen. Op de markt hebben we nog abrikozen gekocht. Heerlijk! Zo van de boer. Hij vroeg nog of we 2 zakken wilden hebben maar dat leek ons wat veel. Ze zijn nu al op, zo lekker waren zo.
Na Victor Harbor achter ons gelaten te hebben zijn we op zoek gegaan naar een plekje om te slapen.
Via prachtige landschappen zijn we uiteindelijk via Cape Jervis in Second Valley aanbeland. Het weer sloeg wat om naarmate het later werd. Je zag in de verte wat bewolking hangen en voordat je het wist kwam er laaghangende bewolking over de weg en in de valleien. En het was ook zo weer weg. Het lijkt dan net of er een rookwolk komt en ook weer verdwijnt. Een andere vergelijking kan ik niet maken. De grootte van het landschap, het weidse, is haast niet op de foto vast te leggen. Soms geloof je echt je ogen niet. Cape Jervis is echt de uitvalsbasis om naar Kangaroo Island te gaan. Dat moeten we helaas overslaan en dat is tijdgebrek. De Aussies die we spreken vinden dat we maar kort hier zijn. We zijn allang blij dat we hier een paar weken zitten. Al zouden we hier 10 weken zitten (ja, graag....) dan nog kunnen we alles niet zien. Wij hebben al meer gezien dan sommige Aussies zelf. En maar keuzes moeten maken. Second Valley stelt niet veel voor. De camping is heel eenvoudig, oud maar de toiletten en douches zijn schoon. Voor de douches kregen we een sleutel mee. Als je het gezien had.
Er stonden een paar ronde gebouwtjes met daarin twee aparte douches met douchegordijn. Ik had echt zoiets, moet ik daarin douchen? Geloof me of niet, maar het is was stukken beter dan in Mount Gambier. 's Avonds zijn we naar het strand gelopen. Het was wel fris geworden. Nog even met een man staan praten die aan het vissen was maar ze wilden niet bijten. We wilden langs de rotsen lopen maar we zijn eerst ons jack gaan halen. De camping was vlakbij. We zijn langs de rotsen gelopen en dan loop je op een laag zeewier, dus je loopt heel verend. Het werd hoog water; het water ging weer lekker tekeer. Eenmaal terug op de camping nog wat zitten computeren en naar bed gegaan.

Nu zijn we in Adelaide. Na een lekkere douche in het huisje zijn we weer op weg gegaan. Weer mooie landschappen en gelukkig nog Skippies gezien. Verschillende stops gemaakt en na de lunch hebben we nog een wandeling gemaakt op de kliffen van Moana. De buurman op de camping had verteld dat als je aan kwam rijden Adelaide zag liggen. De weg er naartoe loopt wat omhoog en als je op de top bent zie je het zo liggen. Tot nu toe wat we gezien hebben is het qua sfeer een stad zoals Perth. Ruimer opgezet en schoon in vergelijking met Melbourne. We zitten nu op een camping in de stad, vlakbij de dierentuin. We kunnen met de bus naar het centrum. Dat zit wel goed. Eenmaal op de camping toch nog maar een wasje gedaan. Het was zo droog. Vanochtend was het bewolkt maar de zon liet zich steeds meer zien. Het is prachtig weer. Houen zo voor de laatste dagen, zou ik zo denken. We blijven nu op deze camping en gaan morgen de stad verkennen.
Liefs

• 01 December 2014 - 15:06

Janny:

nog maar een paar dagen.geniet er maar van .voor je het weet is het voor bij. helaas voor jullie,maar aan alles komt een eind,ook aan die dooddoeners van mij.groetjes,Ma