25 t/m 27 mei - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 25 t/m 27 mei - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

25 t/m 27 mei

Door: Yolanda en Tjeerdt

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

28 Mei 2016 | Australië, Tom Price

Woensdag 25 mei
Zoals jullie wel gemerkt zullen hebben zijn we deze dag in Exmouth gebleven, een relaxdag, alvorens we richting Karijini National Park rijden. Dat is best wel een lange ruk om te rijden.
Donderdag 26 mei
Richting Karijini. Nou jongens, wat een rit. Ca. 650 km gereden. Je rijdt door een heel mooi landschap. Ik zal proberen een foto te plaatsen, want dat is een beetje moeilijk uit te leggen. De allereerste keer dat ik in Australie was ben ik naar het midden geweest (Alice Springs) en daar was de aarde rood en woestijn. Waar we nu doorheen zijn gereden is de aarde ook rood maar er is wel meer begroeiing en heuvels komen er steeds meer. Bergen mag je het niet noemen. Er staan onnoemelijk veel grasjes, (net zoiets als blauwgras) alleen dan miljoenen. Ook op de heuvels, wat een apart gezicht is. De zon schijnt deze dag weer stralend. Onderweg komen we niet veel mensen tegen, af en toe een roadtrain, of een auto met caravan die al in het park zijn geweest. We hebben nog een stop gemaakt zodat Tjeerdt wat opnames kon maken met zijn drone. Je komt maar 1 roadhouse tegen en dat is Nanaturra. Daar kan je een plasje doen, koffie drinken en natuurlijk niet te vergeten tanken. De diesel is hier 1, 53 ausdlrs. Voor in de middle of nowhere valt dat nog mee. Ik had op internet gelezend dat de diesel hier in 2013 1,99 kostte. De tank weer vol gegooid en verder op weg. En het duurde en duurde. Je weet het wel maar toch op een gegeven moment hadden we zoiets dat het einde wel in zicht mocht komen. Op een gegeven moment dachten we dat we er al haast waren, maar nee hoor. Einde van de weg. Het laatste stuk was unsealed (dus geen asfalt) en moesten we rechtsaf en kwam er nog ca 132 km bij! Dat was balen. Maar goed het is nu eenmaal zo. Via het plaatsje Paraburoo zijn we naar Tom Price gereden en daar naar het caravan park en hier staan we een paar dagen. Het park zelf ligt wat kilometers hier vandaan. Maar Tom Price is het uitgangspunt. Camper neergezet. Op een powered site staat een paal met daarop een kastje en in dat kastje zitten vier aansluitingen voor electriciteit. De paal die bij onze plek staat, stond al wat scheef. Tjeerdt plugt in en prompt gaat de paal omver en ook een plastic pijp breekt af waar een waterkraan in zit. Ik terug naar de receptie en in mijn beste Engels uitgelegd wat er was gebeurd. Iemand is langs geweest en heeft het een beetje hersteld. Afijn, gegeten en vroeg naar bed want we waren toch wel moe van de hele dag.
Vrijdag 27 mei
Na het ontbijt zijn we richting het centrum van Tom Price gereden. Het is een klein stadje maar wel met een supermarkt (Coles). Wat boodschappen gedaan en toen richting het park gereden. Ja, wat moet ik hierover zeggen. Het is hier prachtig. We zijn naar Joffre Falls gereden. En daar heeft Tjeerdt de drone laten vliegen over de kloof. Beneden waren mensen aan het zwemmen. Hoe ze daar beneden zijn gekomen mag Joost weten maar blijkbaar kon dat wel. Aan het eind van de middag zijn we weer teruggereden. Wat een magnifiek gezicht met de zonsondergang. Schitterend! Je moet wel voorzichtig rijden want de zon staat op een gegeven moment zo laag dat de zonneklep in de auto ook niet meer helpt. Aangekomen op de camping de was eraf gehaald. Er was wat bewolking gekomen en ik had niet veel zin om met natte was binnen te zitten. Op deze camping hebben ze geen wasdrogers. We hebben inderdaad wat regen gehad. Een zogenaamd buitje voor het stof. Gegeten en voor 22.00 uur lagen we in bed. Morgen maar eens zien wat de dag ons brengt.
Tot nu toe is het landschap steeds anders. Het noorden is niet te vergelijken met het zuiden van West-Australie en ook niet met de Oostkust. En dat maakt het hier nou juist zo mooi.
Liefs Yolanda en Tjeerdt

• 28 Mei 2016 - 13:08

Janny:

fijn weer een brief en nog wel met foto,s.ging boodschappen doen ,maar eerst even gekeken of er post was.Jullie zijn alweer op de helft van je vakantie.de tijd gaat snel.hier is alles goed.we hebben nu weer een paar warme dagen.hoe lang?groeten en een dikke kus..ma