Maandag 13 juni - Reisverslag uit Nieuwerkerk, Nederland van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu Maandag 13 juni - Reisverslag uit Nieuwerkerk, Nederland van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

Maandag 13 juni

Door: Yolanda en Tjeerdt

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

13 Juni 2016 | Nederland, Nieuwerkerk

Lieve allemaal,
Jullie hebben nog een afsluitertje tegoed van mij.
Zaterdag begon de dag goed met veel zonneschijn en slechts 32 graden. We zijn met de metro naar Marina Bay gegaan met het beroemde hotel met het zwembad op het dak. Hier waren we in 2014 al geweest maar toen vlogen we er doorheen. Heel de hop-on bus van Singapore Airlines niet gezien. Waar dat ding is gebleven? Joost mag het weten. Dus wij de metro uitproberen. Hartstikke schoon, niets op aan te merken. Er lopen verschillende lijnen dus dat is even uitzoeken maar dat hadden we snel voor elkaar. Het grappige van de metro is dat er geen bestuurder is. We hebben aan het begin gestaan en dan kijk je door het raam recht vooruit en dan kijk je de tunnel in waar de metro doorheen gaat. Vreemd gevoel zo zonder bestuurder. Stations worden netjes doorgegeven en je moet de ene keer links en de andere keer rechts uitstappen. Toen we eenmaal aankwamen in Marina Bay eerst maar weer de winkels langs. Op den duur is het niet meer leuk, al die dure winkels, Chanel, Valentino, Prada, Tod's, Burberry, Dior, Armani, noem maar op. En het is net als in HongKong, de winkels zijn praktisch leeg. Het is onbetaalbaar. Ik heb gezien dat het personeel bij Dior de tassen met witte handschoenen pakten. Ik begrijp het wel, ik vind het nl. ook niet leuk als ik een tas pak en deze zit al onder de krassen van de lange nagels. En dan heb ik het natuurlijk niet over een tas van een paar 1000 Singapore dlrs. Maar goed, het was weer effe leuk. Ik heb nog een horloge gekregen van Tjeerdt, een Michael Kors. Had ik toch een tasje hahahaha. Alle gekheid op een stokje, ik ben er blij mee. We zijn nog naar Gardens of the Bay geweest, daar is 's avond ook een lichtshow maar voor niets gaat de zon op. Overal moet je voor betalen. Behalve de lichtshow die op het water voor het hotel wordt gegeven. We hebben in de shoppingmall van het hotel geluncht. En ik moet zeggen, het was een lekker hamburgertje. Toen we in Gardens of the Bay waren begon het zachtjes warm water te regenen. Nog net geen echte tropische regenbui, die moest nog komen. Op een gegeven moment zijn we richting hotel gegaan en toen kwamen we bij Bugis Junction. En dat is eigenlijk veel leuker dan die mall van het Marina Bay hotel. Druk, druk, dat wil je niet weten. Je wordt met van alles en nog wat doodgegooid. Maar de sfeer is er gewoon leuker. 's Avonds zijn we weer teruggegaan naar Marina Bay voor de lichtshow op het water. Dat was een beetje een teleurstelling want sinds 2014 was alles nog hetzelfde. Daar hadden ze toch een beetje beter hun best op kunnen doen. Nadat we op de kamer waren hebben we nog even gelezen, beetje tv gekeken en gaan slapen. Zondag was het nog warmer en de zon scheen. Je ziet de mensen met een paraplu lopen zodat ze een beetje bescherming hebben. Maar je een stel Hollanders loopt natuurlijk zonder paraplu of pet want er moet natuurlijk wel vitamine D naar binnen komen. We zijn zondag naar de Singapore Flyer geweest (een heel groot rad). Ik kan je vertellen dat het aardig stukje lopen was in die bloedhitte. Maar we klagen niet. Het was niet zo erg druk bij het rad dus we waren zo aan de beurt. We hadden mazzal want de zon bleef schijnen. Ik vind het toch wel stoer van Tjeerdt dat hij er ingaat want hij heeft toch een beetje hoogtevrees. Ik heb zelfs nog een foto van hem kunnen maken terwijl hij vlak bij het raam stond. Deze attractie ook gedaan. We zijn met de metro teruggegaan naar het hotel want we onze benen voelden toch wel erg moe aan. Ze wogen als lood. Dat kwam waarschijnlijk door het weer. We zijn ook niets gewend. We hadden de hotelkamer tot 16.00 uur. Dus nog gauw even gedoucht. Waarom we dat hebben gedaan weet ik niet; het was meer voor het idee. We zijn bij ons vertrouwde adres (ik denk 10 meter van het hotel) nog een hapje gaan eten. Want eer wij dat culinaire hoogstandje in het vliegtuig zouden krijgen, ging er toch nog wel wat tijd overheen. Toen we daar zaten kwam er toch een stortbui. Dat was nou een tropische regenbui. Hij duurde ongeveer 15 a 20 minuten en toen was het weer voorbij. Tegen 9 uur werden we opgehaald door het busje en deze bracht ons naar het vliegveld. Tja, nu zat het er toch wel op. We konden het niet langer rekken. Via internet al ingecheckt, instapkaart laten printen en toen naar de gate. De eerste helft van de vliegreis was niet echt makkelijk. Het was zo warm in het vliegtuig. Ik zat bij het raam, dus echt makkelijk kon ik er niet uit. Zeker als er nog een vreemde zit. Je wilt iemand toch niet tot last zijn, zeker niet als deze ligt te slapen. Op een gegeven moment wilde ik er toch echt uit. Ik werd er simpel van. Wat een warmte. De tweede helft van de vliegreis was gelukkig beter. Toen heb ik ook nog wat kunnen slapen van 12 en half uur vliegen. Eenmaal aangekomen op Schiphol werden we naar een kant geleid waar we nog nooit waren geweest. Paspoort door het apparaat en toen stonden we bij de bagageband. De koffers hadden we vrij snel. Dat is weleens anders geweest. Voordat we naar de Van der Valk bus toeliepen hebben we nog een kop koffie gedronken. De auto opgepikt en naar huis via het nieuwe stuk A4.
We hebben weer een heerlijke vakantie gehad. Weer nieuwe indrukken opgedaan. Het is toch steeds weer net even anders. Er zijn een paar dingetjes die we anders zouden willen doen, maar over het geheel, heerlijk! Joke en André hebben voor de post en de plantjes gezorgd. Stond er allemaal goed bij. Tjeerdt helemaal blij met zijn orchideeën. En dan de tuin, een grote explosie van groei. Mijn Salix, Hortensia's etc. Ik wist niet wat ik zag. Sorry, het afsluitertje is iets langer geworden. De wasmachine staat alweer te draaien. Ik hoop dat iedereen die mijn verhaaltjes heeft gelezen het leuk vond. Ik vond het in ieder geval leuk om het doen. Bedankt voor het lezen.
Tot ziens en liefs,
Yolanda en Tjeerdt

  • 13 Juni 2016 - 22:24

    Petra :

    Welkom thuis

  • 18 Juni 2016 - 11:45

    Anja:

    bedankt yolan en tjeerdt, voor de verhalen. En zo ben je weer echt thuis wasmachine aan, vakantie voorbij

  • 08 September 2016 - 18:05

    Ernst:

    Ik hoorde vanmorgen toen ik bij Tjeerdt zijn moeder op beZoek was van jullie reizen. Ik hoop tzt nog eens met jullie bij te praten als we in de buurt van Zierikzee zijn. Wat is jullie adres?
    Groetjes!
    Ernst

  • 30 Oktober 2020 - 19:33

    Rob Van Der Tien:

    Ben jullie nr.kwijt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwerkerk

Australie 2016

Onvergetelijke reis?

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2016

Maandag 13 juni

12 Juni 2016

zondag 12juni

10 Juni 2016

Vrijdag 10 juni

08 Juni 2016

Laatste dagen van de vakantie

05 Juni 2016

zondag 5 juni
Yolanda

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 20356

Voorgaande reizen:

07 Mei 2019 - 28 Mei 2019

Spanje 2019

12 Juni 2018 - 03 Juli 2018

Canada juni 2018

09 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Verenigde Staten 2016

14 Mei 2016 - 13 Juni 2016

Australie 2016

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: