woensdag 19 oktober 2016 - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu woensdag 19 oktober 2016 - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

woensdag 19 oktober 2016

Door: yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

20 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Barstow

Hoi,
Vandaag hebben we Las Vegas achter ons gelaten. Eerst boodschappen gedaan en de tank volgegooid en toen op naar Death Valley. Onderweg kwamen we nog langs een terrein van de US Air Force en daar zagen we een paar onbemande vliegtuigen rondvliegen. Die dingen zijn groter dan ik dacht. Via Beatty zijn we het park ingereden. Het was weer heel mooi. Aan het begin van het park was de wind nog fris maar naarmate we verder kwamen werd het steeds warmer. Een stop gemaakt in Stovepipe Wells. En daar was het aardig heet. We zijn (voor de kenners) richting het oosten gereden (de 190 East). Bij Salt Creek een stop gemaakt, Sand Dunes en niet te vergeten Zabriskie Point. Het zag er prachtig uit. Het is haast niet uit te leggen hoe het eruitziet, er zijn zoveel verschillende landschappen. Bij Zabriskie Point hebben ze een weg aangelegd zodat je naar boven kunt lopen. Die was er 20 jaar geleden nog niet. Na een lange, mooie dag aanbeland in Barstow. Hier blijven we een nachtje en gaan we morgen richting Joshua Tree National Park.
Wordt wederom vervolgd.
Groetjes

• 20 Oktober 2016 - 09:16

Ernst:

Hai, wat een verschil lijkt me tussen LV en Death valley. Goed idee om de tank vol te hebben. Niet een gebied om last met de auto te krijgen.
    Jullie zijn nu overigens in de buurt van Nevada. Daar heb je nog een plaatsje Luning.
    Een van mijn vooroudrs had daar indertijd een koper en goudmijn en heeft daar zijn kapitaal gemaakt, warmee hij later ereburger van Vancouver is geworden.
    Nu is het een bijna verlaten stadje op een knooppunt van wegen.
    Goede reis verder. Voorlopig genieten we nog even met jullie mee.
    Ernst