20 en 21 november 2014 - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 20 en 21 november 2014 - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

20 en 21 november 2014

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

21 November 2014 | Australië, Port Campbell

Wat een sof! Hebben we een dag goed weer gehad, zitten we weer in de regen. En niet zo'n klein beetje ook. Een voordeel, het was wel wat warmer. Nou ja, niet getreurd op naar The Great Ocean Road. Qua kilometers is het niet zoveel maar omdat de weg nogal kronkelig is, doe je er nog aardig lang over en we kunnen natuurlijk niet met 100 km per uur over de weg. Af en toe een stop gemaakt maar niet voor lang. Je gaat niet echt voor je lol buiten in de regen staan. Nee, echt opbeurend was het niet. De route is best wel een mooie route. Eindelijk kwamen we het bord tegen dat de The Great Ocean Road begon. Hier staat ook een bord en dat vertelt over het ontstaan van de GOR. Na de eerste wereldoorlog kwamen de soldaten weer naar huis. Om ze weer op weg te helpen in de maatschappij hebben ze de GOR aangelegd, zodat ze huizen hadden en (volgens zeggen) goed betaald werden. Is daar over nagedacht of niet? De Twelve Apostles laten dan nog op zich wachten daar moeten nog wat kilometertjes voor gereden worden. Dat maar morgen. We hebben overnacht op de camping in Apollo Bay. Gelukkig was er nog een plek. We stonden naast een Chinese familie. Zij zijn met de hele familie op vakantie, opa, oma, moeder, vader en de kinderen. Totaal met 5. We komen ze ook telkens tegen. De vader van het gezelschap kwam aan ons vragen of hij zijn camper niet te dicht op de onze had gezet. Nee hoor. Plek zat. Hij gaf Tjeerdt en mij allebei een doosje. Daar zat een sleutelhanger in. Dat was voor "good luck". Toch aardig, hè? Af en toe kwam de regen met bakken eruit. 's Nachts ook, bij vlagen. Dat is zo fijn als je naar het toilet moet. Wat zou het weer morgen doen.......?

Vanochtend miezerde het nog steeds. Zou het dan nooit droog worden? Ik denk dat het na half uurtje ineens droog werd. We zijn gaan koffiedrinken en de zon scheen zelfs en deze is de hele dag niet meer weggeweest. Binnen no time was de lucht ook hemelsblauw, waar die wolken nou waren. Het ging echt reuze snel. Wij verder, richting Cape Otway. We hebben nog een stop gemaakt en daar heeft Tjeerdt zijn multicopter de vallei ingestuurd. En een bekijks dat hij had. Er waren op dat plekje nogal wat toeristen die ook een foto moesten maken van de "scenic lookout" maar ik geloof dat ze meer foto's van Tjeerdt hebben gemaakt dan van het uitzicht. En nu even afwachten hoe de opnames zijn geworden. Op de tv in de camper lukt het in ieder geval niet. Dus ik heb nog niets gezien.
De weg die naar Cape Otway loopt gaat door de bossen en waar we naar gekeken hebben die keren dat we hier waren, vonden we hier. Koala's! Niet te geloven in het wild en wat nog leuker was met kleintjes. Iedereen bleef kijken natuurlijk. Wat was dat leuk. Ze zitten redelijk hoog in de boom en meestal in de V-vorm van de boom (stam + tak) Ze houden zich vast aan de stam en door hun kleur zie je ze haast niet want ze zitten ook nog eens een beetje in elkaar gedoken. We hebben er ook nog een paar gezien die zaten lager en het was echt niet te geloven maar ze waren ook actief. Hoezo actief hoor ik jullie denken. Nou, eten natuurlijk en voorzichtig verder kruipen. En dan beweegt de koalababy ook nog. Nou je dag kan niet meer stuk. We hebben op de Cape geluncht en we zijn weer teruggegaan. Op naar de Twelve Apostles want deze waren we nog niet tegengekomen. Hè, hè eindelijk daar kwamen ze. En nu begin ik te twijfelen. Toen ik hier was heb ik er toen wel 12 gezien. In het boek dat we hebben gekocht wordt niet vermeld dat er een paar afgebroken zijn en in de oceaan zijn gevallen. Je moet nl. weten die rotsen zijn van zachte steen en door het water slijten ze erg snel maar daardoor krijg je weer andere dingen ervoor terug, bijv. uithollingen in de rotsen. Misschien is er over een paar jaar al niets meer...........
Het was vreselijk druk met Chinese en Japanse toeristen. Busladingen vol. Morgenochtend proberen we er al vroeg te zijn en als het weer dan goed is, kan Tjeerdt opnames gaan maken. De hemel is op dit moment helder en met sterren bezaaid dus je zou zeggen dat het morgen mooi weer moet zijn. Dat is weer voor de volgende keer.
Liefs

• 21 November 2014 - 12:43

Petra :

Hoi yol en Tjeerdt

Wat balen dat het weer niet meezit ,
    Misschien een nieuw project voor Tjeerdt een drone voor alle weertypes !
    Ik ga duimen voor een zonnetje en me op de hoogte houden via jullie blog
    Heel veel liefs van mij XXX peet

• 21 November 2014 - 13:51

Betty:

A koala made my day

• 21 November 2014 - 15:09

Janny:

Hallo allebei, jullie hebben wel pech met die regen,maar je kent het gezegde(na regen...),maar ik blijf wel duimen voor jullie.wij hebben morgen een jeu de boules tournooi , klein,want er zijn veel krukken in de flat.Na afloop erwtensoep eten,goed om warm te worden ..Het is vandaag wel koud,maar met zon.Yol en Tjeerdt groetjes en nog fijne weken Ma xx