22 en 23 november - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 22 en 23 november - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

22 en 23 november

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

23 November 2014 | Australië, Port Fairy

Lieve allemaal,

We waren dus van plan om bijtijds weg te gaan (niet dat we laat weggaan) maar echt heel vroeg.
Helaas het weer zat weer even tegen. Dus normale tijd eruit. We zijn richting het National Park gereden en het was toch nog lekker rustig. Het weer werd steeds beter. Er stond wel wat wind maar dat was maar goed ook.
Tjeerdt heeft zijn eerste "echte" vlucht gemaakt bij de Gibson Steps. Hier konden we met een trap naar beneden. Er zijn eigenlijk maar weinig plekken waar je naar beneden kunt. De rotsen hier zijn van limestone en dat is erg zacht. Er wordt ook constant gewaarschuwd dat je er niet op mag klimmen en dat je binnen de aangegeven paden moet blijven i.v.m. afbreken van stukken rots. Het afbreken komt o.a. door de oceaan en door regen. We hebben aardig wat afgesjouwd langs the Great Ocean Road. Mooie rotspartijen, helder water, lekkere zon. Wat wil je nog meer.
Bij de Loch Arch Gorge zijn we nog op een strandje geweest en daar heeft Tjeerdt ook nog zijn copter de lucht in gestuurd. Het is best wel grappig want iedereen vindt het reuze interessant en maakt met zijn mobiel of I-pad foto's van de copter en ze willen allemaal uitleg. Er zijn in de loop der jaren een hoop schepen hier vergaan. Waar de Loch Arch er een van was. Er waren 2 overlevenden. Ik geloof dat dit in 1878 is gebeurd. Er is een rots, Mutton Bird Island. Hier broeden een klein soort vogels hun eitjes uit. De kleintjes worden al vrij snel alleen gelaten door de ouders. De ouders zorgen dat ze genoeg vet op het lijf hebben om te overleven totdat ze het nest uitgaan. Zij reizen 15.000 km naar warmere oorden. En later vliegen die kleintjes ook 15.000 km. Ieder jaar keren deze vogels op het oude nest terug. Weer die 15.000 km terug. Pffff.
We zijn weer naar dezelfde camping gereden want dat was toch wat gemakkelijker. Plek genoeg. Dit keer hebben we thuis gegeten. De vorige avond waren we buiten de deur gaan eten maar je kreeg veel te veel. Echt kleine porties kennen ze hier ook niet.
Morgen wordt de weg vervolgd.

Vanochtend was het mistig. Dat is later opgetrokken en is het weer mooi geworden. We hebben de GOR verder gevolgd en konden nog op mooie plekken komen. Er stond in het begin heel weinig wind en het was rustig dus Tjeerdt heeft nog een paar "vluchten" gemaakt. Ik ben benieuwd want ik heb de beelden nog niet gezien. We zijn naar Peterborough gereden, wat een stadje van niks is. We konden nog geeneens koffie drinken. De eerste koffie was vandaag pas deze avond na het eten. Daarna richting Warrnambool gereden. Dan ga je weer wat meer het binnenland in. We hebben nog wel een stop gemaakt bij Logan Beach. Daar hebben ze een soort van sta-tribune gemaakt om naar de walvissen te kijken. Tot nu toe hebben wij nog geen walvis gezien. Het seizoen loopt tot en met oktober. Maar je blijft toch hopen of je niet een "achterblijver" ziet. Dolfijnen ook niet gezien en ook geen witte haai. Wel weer een paar dode kangaroes. Deze lagen weer langs de kant van de weg.
In Warrnambool nog wat boodschappen gedaan. Er zijn hier veel winkels open op zondag, echter niet allemaal. We zijn nu in Port Fairy. Nog even en we gaan de grens over naar South Australia. Tot dan.
xxxx

• 23 November 2014 - 15:01

Janny:

Hallo,fijn dat jullie beter weer hebben .geniet maar! Ik heb van morgen geprobeerd jullie te bellen,maar kreeg geen contact.(Hoorde net van Joke dat het klopt)Alles is goed hier.Groetjes,xx,Ma.

• 23 November 2014 - 19:18

Erna: