10 en 11 november 2014 - Reisverslag uit Burrill Lake, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 10 en 11 november 2014 - Reisverslag uit Burrill Lake, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

10 en 11 november 2014

Door: Yolanda en Tjeerdt

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

11 November 2014 | Australië, Burrill Lake

Maandag de camper opgehaald, op ons gemakje. Eerst natuurlijk boodschappen doen. Dat had nog wat voeten in aarde omdat we bij sommige shopping plazas geen parkeerplek konden vinden. Nou zou je zeggen dat dat niet uit moest maken. Mis dus. Er waren soms wel plekken maar niet voor een camper. En deze is te hoog, 3 meter. En de parkeergarages gaan maar tot een hoogte van 2 meter en een beetje. Plus de parkeerplaatsen buiten waren vol. Eindelijk een Aldi gevonden en daar konden we de camper kwijt. Flink ingeslagen. Ze hebben hier toch weer andere dingen dan bij ons en je kan hier met je creditcard betalen en nog cash geldopnemen. Voor zover ik weet kan dat bij ons niet. Wat de prijs aangaat, ik geloof niet dat de prijzen hier veel hoger liggen dan bij ons.
Het weer is op dit moment niet zo best. Het was goed begonnen in Sydney, maar nu is het fris en bewolkt.
We zijn gisteren tot Kiama gekomen en we hadden een plekje op een Big4 Caravan Park met uitzicht over de zee. Het is snel donker dus op zich hadden we er niet zoveel aan maar het geluid van de zee is heerlijk om bij te slapen.
Vanochtend weer op pad. We proberen zoveel mogelijk langs de kust te rijden. Maar zo af en toe gaan we het binnenland in. We zijn nu via Kangaroo Valley gereden. Hier rijden we op wegen waar je nog net met de camper op mag. De hellingen zijn af en toe vrij steil en de bochten wat krap maar heel rustig gaan we naar boven en weer naar beneden. Roadtrains zie je niet op deze wegen, dat is verboden. Ondanks dat het bewolkt is hebben we weer mooie uitzichten gezien. Kangaroo Valley doet zijn naam eer aan want we hebben heel veel skippies gezien met kleintjes. In Berry hebben we lekkere cappucino gedronken met een `homemade` muffin. En daar ook brood gekocht. We zijn via Nowra richting Burrill Lake gereden. Onderweg nog verschillende stops gemaakt, waaronder bij Hyams Beach. Dat zou het strand moeten zijn met het witste zand ter wereld. Nou hebben we al wat stranden gezien maar dit strand was echt niet het witste. Waarschijnlijk kwam dat ook omdat de zon niet scheen. Het water was wel heel helder. Toen we bij Hyams Beach waren zag Tjeerdt dat zijn voet onder het bloed zat. Dat was afspoelen geblazen. Toen we terugkwamen bij de camper zag hij iets bewegen op de grond. Bleek het een bloedzuiger te zijn. Dat heb je ervan als je met je sandalen in het groen gaat staan. De natuur is hartstikke groen, o.a. grote varenbomen. Tenminste ik noem ze zo. Het blad van die bomen lijkt op bladeren van varens. Ondanks de regen die ze hier al hebben gehad willen ze graag nog meer regen hebben. Dat komt misschien nog wel. Ik hoop natuurlijk van niet maar dat heb je niet voor het zeggen. Voorlopig gaat de temperatuur wat omhoog. Nu zijn we inmiddels op de Big4 in Burrill Lake. Deze is een stuk goedkoper. Ik dacht dat het niet uit zou maken maar de Big4 moet je zien als een soort franchising. Deze waar we nu zitten heeft de marine als eigenaar. Dat kun je zien aan het anker dat aan het begin van het park ligt. Dus ieder park heeft een andere eigenaar. Hier geen sleutel voor de douches en toiletten. Hoeft ook niet want het is hier hartstikke schoon. Je krijgt wel een code mee om het park op te komen of om weer weg te gaan.
En vanavond weer gekookt, tonijn met pasta. Terwijl ik mijn verhaaltje maak staat de tv aan. En jullie raden het nooit, maar hier begint om 19.30 uur Dancing with the Stars!!!!!! En dat op dinsdagavond.
Tot zover.
Liefs

• 14 November 2014 - 08:56

Anja:

Nou de vakantie kan beginnen voor jullie, zeker als je eerst bij de Aldi ben geweest hahahaha
    Kan je een foto van de camper er een keer bijzetten?? ik wil jullie reizende huisje
    wel eens bewonderen.
    Veel plezier