12 en 13 november 2014 - Reisverslag uit Eden, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 12 en 13 november 2014 - Reisverslag uit Eden, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

12 en 13 november 2014

Door: Yolanda en Tjeerdt

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

13 November 2014 | Australië, Eden

Lieve allemaal,
We zijn rond 08.30 uur vertrokken. Ik was gelukkig alweer om 06.00 uur wakker. Nog even blijven dommelen en daarna maar zitten lezen. Het weer is gelukkig wel opgeknapt. De zon schijn en de lucht is blauw. We hebben onze weg via de kustroute weer vervolgd richting Bateman´s Bay. Spekkie naar het bekkie van Tjeerdt, veel water en bootjes. In Moruya hebben we nog een paar boodschappen gehaald bij Woolworths, daarna hebben we koffie gedronken met een stukje koek erbij. Verder doorgereden naar Moruya Heads, een prachtig strandje. Voor de kust liggen hier rotsen, dan botst het zeewater hier tegenaan en dan is het rennen want anders ben je kletsnat. De wind is toch wel wat fris maar dat mag de pret niet drukken. Het water is heel erg helder en de binnenwateren zijn superhelder.
Nog verschillende stops gemaakt voordat we het caravan park in Narooma opgingen. Dit park ligt aan het water. Bij Narooma hebben we nog zeehonden gezien. Helaas stonden wij net aan de verkeerde kant want deze kwamen de rotsblokken en dat was tegenover waar wij stonden.

13 november 2014
En daar gaan we weer...... Wat een leven....... Vanochtend nog gesproken met een Australier en deze heeft ons nog een paar tips gegeven. Via Central Tilba en Tilba Tilba zijn we nu bij Wallaga Lake. Eerst even ontbijten bij het water. Tjeerdt is zijn multicopter aan het voorbereiden en maakt zo de eerste testvlucht. Hij moet een beetje opletten want de wind is nogal sterk. Via Bermagui, Tathra en Pambula naar Eden gereden. Bij Pambula nog aan het strand gelegen. We werden compleet gezandstraald. Er staat een krachtige wind. Toen we in Eden aankwamen hebben we eerst nog wat rondgereden. Nog een paar boodschappen gedaan en zijn we nog koffie gaan drinken.
Aan de rand van Eden bevindt zich een begraafplaats. Niets bijzonders zou je zeggen maar hier liggen de overledenen met de voeten naar de zee. Moet je je voorstellen, begraafplaats, weg, zee. Als je van de zee houdt kun je je geen mooier plekje bedenken.
We staan nu wederom op een Big4 caravan park. Het is opvallend hoe rustig het overal is. Op het park werd ons verteld dat het tegen kerstmis pas weer druk gaat worden. Mensen hebben al een lang weekend gehad vanwege de onlangs gehouden Melbourne Cup.
Soms zie je een camper rondrijden of een Australier met zijn 4WD met caravan. In vergelijking met de Westkust is het hier een stuk rustiger. We waren van plan om een hapje te gaan eten maar we zijn niet naar binnen geweest. Het zag er zo naargeestig uit. Je kon er over het strand naar toe lopen. Dus wij er naar toe. Het zag er zo naargeestig uit dat we gelijk weer zijn omgekeerd en hebben we maar `thuis` gegeten. Morgen schijnt het heel erg warm te gaan worden, we zullen het zien.
Zo dit was het weer, vanavond bijtijds naar bed, morgen een lange dag voor de boeg want we gaan naar Lakes Entrance.
Groetjes,
xxx Yolanda en Tjeerdt

• 13 November 2014 - 12:41

Betty:

Jullie zijn heerlijk aan het genieten lees ik al. Geniet er van!

• 13 November 2014 - 23:01

Gerrie: