14 en 15 november 2014 - Reisverslag uit Inverloch, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 14 en 15 november 2014 - Reisverslag uit Inverloch, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

14 en 15 november 2014

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

15 November 2014 | Australië, Inverloch

Gisteren hebben we een aardig stukje doorgereden. Het zou erg warm worden maar die voorspelling is niet uitgekomen. Het begon goed en het werd ook wel warm maar later stak de wind op en het was een gemene koude wind. Vanaf Eden reden we van het ene State Forest en National Park naar het andere. Het stikt er hiervan. Tijdens een stop hebben we gebruncht. Ontbijten doen we niet, dat doen we pas later. De bomen van de bossen waar we doorheen rijden zien er allemaal zwart geblakerd uit. De bomen hebben allemaal groen blad dus we vermoeden dat dat bosbranden zijn geweest van een paar jaar geleden. Het is niet verwonderlijk dat de brandweer heel veel moeite heeft met blussen als het zo hard waait. Nu hebben we ook veel gebieden gezien waar gewaarschuwd wordt dat de boel kan overstromen. In Oostenrijk hebben ze palen staan voor de hoogte van de sneeuw en hier hebben ze palen langs de weg staan voor de hoogte van het water. In Mallacoota hebben we koffie gedronken en zijn we doorgereden naar Lakes Entrance. Daar was dus niet veel aan. Een beetje water en bootjes en dan had je het wel gehad. Daar zijn we dus weggegaan en richting Bairnsdale gereden. Alvorens weer goed op weg hebben we nog wel foto's gemaakt bij Lakes Entrance vanaf een lookout point. Dat was schitterend. Eenmaal aangekomen in Bairnsdale zijn we gelijk naar het caravan park gegaan. Voor het gemak maar een ei gebakken, dat moet kunnen voor een keertje. Morgen weer een dag.

Vanmorgen in Bairnsdale even boodschappen wezen doen en getankt. De dieselprijs varieert van ca 1,589 AUSdlrs en 1,389 AUSdlrs. Vanochtend getankt voor 1,38. Het is nu wat drukker op de weg maar het is weekend. We zitten sinds gisteren in de deelstaat Victoria. Het landschap was eerst wat eentonig, vrij vlak maar daarna kwamen de heuvels en valleien weer. Schitterend, het lijkt net of we nog nooit een koe hebben gezien maar dit is duidelijk koeienland. Ook hier zie je weer wat meer paarden. Het weer is niet zo, eigenlijk is het gewoon koud. Mijn bedsokken heb ik helaas thuis gelaten. Zodra de zon er doorheen komt is het wel lekker maar die wind. En als daar een wolk voor schuift dan weet je het wel. Victoria is een stuk groener dan New South Wales en toch waarschuwingen voor bosbranden. Je kan het haast niet geloven. Hier staan ook weer palen langs de weg voor overstromingen. Tot 2 meter. Je moet er niet aan denken. Na Kangaroo Valley geen levende kangaroo meer tegengekomen. Alleen maar dode kangaroos en vandaag zag ik nog een dode hond liggen. Oh ja, gisteren heeft Tjeerdt nog een schildpad plat gereden. Je hoorde zijn schild kraken onder de wielen. Waar die nou ineens vandaan kwam. Zomaar stoppen kan je er niet voor. Bij Forster heeft Tjeerdt weer even zijn speeltje uitgeprobeerd. De wind was op dat moment gunstig. Ik moest op dat moment nog denken aan De Vlieger van Hazes…. Nu zijn we in Inverloch, niet meer zo heel ver van Phillip Island. Dus morgen die kant op........................
xxx

• 15 November 2014 - 11:10

Janny:

zet net de pc aan en kwam gelijk een nieuw verslag binnen.Je hebt weer je best gedaan,Yolanda.Ik hoop voor jullie dat het warmer wordt en zeker minder wind.Hier regen het al van vanaf gisteren.Alle zwarte pieten spoelen schoon.Nolly komt koffie drinken.tot de volgende keer.groetjes xxx

• 15 November 2014 - 16:08

Cor Van Der Waal:

Hallo vakantiegangers,

Zo te lezen is het genieten, alleen het weer is wat wisselvallig, jammer maar het zal nog wel warm worden.
    Vanavond schildpadden soep op de kaart, eetsmakelijk.
    En hopelijk nog is een foto die gemaakt is met de drome, benieuwd.

Nog veel plezier daaaaaaag