24 en 25 november - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 24 en 25 november - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

24 en 25 november

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

25 November 2014 | Australië, Mount Gambier

Vanochtend zijn we Port Fairy ingegaan. Het is een kleine plaats maar wel leuk. Ze hebben leuke winkeltjes. Bij de bakery koffie en een muffin gegeten. De muffin delen Tjeerdt en ik.
Na de koffie zijn we het stadje doorgelopen. Wat leuke dingetjes gekocht en ik heb nog een poncho gekocht van Merino Wool. Made in Australie. Daar moet je wel op letten want voor je weet heb je iets gekocht wat Made in China is. Zoals ook in andere plaatsen staan hier ook mooie huizen. Er is ook een kleine jachthaven. We zijn gestopt bij het strand en toen zagen we zeehonden spelen in het water. Ze zwommen in een golf en dan zag je ze eruit springen. Hebben we dus ook gezien. Verder gereden langs de kust en via Cape Bridgewater naar Portland gereden.
In de ochtend was het weer nog aardig, wel bewolkt maar niet zo koud. Toen sloeg het weer om en regenen dat het deed. We stonden langs de weg om een broodje te eten en je zag de regen zo voorbij schuiven. Wolken voorbij en droog. Het waaide wel ontzettend hard. Bij Cape Bridgewater zijn we uitgestapt en hebben we ons jack maar aangetrokken want om alleen in je trui een wandeling te maken daar was het te koud voor. De walvissen hebben het af laten weten, die dachten bekijk het maar. Als het goed moeten ze daar wel langs komen omdat het zeewater warmer wordt en dan komt er veel voedsel. Blijkbaar hadden ze geen honger. Ook hier mag je niet buiten de paden lopen omdat de rotsen waar je op loopt kunnen afbreken. We hebben ook nog door het "Petrified forest" gelopen. Het leek net een maanlandschap. Foto's moeten maar duidelijk maken wat het is, want ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen. Er staan daar ook windmolens. Dat is wel een raar gezicht, rotsformaties met windmolens erachter. We zijn weer ingestapt en verder naar Portland gereden en een camping opgezocht. We waren net op tijd binnen want er kwam nog even een hoosbui. Kijken wat het weer morgen brengt.

Het heeft tot nu toe niet meer geregend maar het is nog wel fris. Af en toe kwam de zon door en met de zon is niets mis want die doet zijn werk wel.
In Portland hebben we nog wat rondgelopen en weer gedaan wat we altijd doen. Koffie drinken!!!!
We zijn weer in een leuke winkel geweest met allerlei artikelen voor in huis. De keuken, de woonkamer noem maar op. En koeien van de Cow Parade kan je hier ook kopen. Het is opvallend hoeveel winkels je hier hebt met allerlei hebbedingetjes. We zijn weer richting Cape Bridgewater gereden en afgeslagen voor Bridgewater Lake. We kwamen hier nog wielrenners tegen. Dat valt niet mee, heuveltje op, heuveltje af. We zijn op een gegeven moment richting Hamilton gereden en ondanks de TomTom nog een paar keer verkeerd afgeslagen. Het eerste stuk was niet zo spectaculair, dat was een beetje een dood stuk, zeg maar.
Daarna reden we weer door een mooi landschap van heuvels, valleien en bossen. Ik blijf dat toch apart vinden, dan zie je een landschap zoals ik omschreef en dan stikt het van de koeien en de schapen. De boeren hebben hier toch een aardig stukje land en je vraagt je soms af hoe ze dat allemaal onderhouden. Onderweg zag ik nog een bord staan dat het verboden was om groente en fruit de grens over te nemen. Tja, wat moet je doen. We hadden gisteren fruit gekocht en we hadden ook nog groente en dat was misschien een foutje van me want daar had ik dus niet bij stilgestaan. Je kan toch niet alles zomaar weggooien. Waar ze nou zo panisch voor zijn...... Als je van New South Wales Queensland inrijdt mag het ook niet, vanwege de fruitvliegjes. Nou ik heb nog geen fruitvliegje gezien. We zijn nu in Mount Gambier en het is hier een half uur vroeger. Dus daar moet je ook rekening mee houden. Hier is weer tv--ontvangst en de finale van Dancing with the Stars staat op.
Kijken wat de dag van morgen weer gaat brengen.........
Groetjes en liefs

• 25 November 2014 - 12:42

Anja:

Leuk om weer alles te lezen komt zeker door al de regen dat je er genoeg tijd voor hebt.

En Yolanda je hoeft heus geen muffin te delen hoor want Tjeerdt lust echt wel een hele. hahaha
    het is wel vakantie dus verwen jezelf en neem bij de volgende koffie de andere helft :-) :-)