26 en 27 november - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 26 en 27 november - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

26 en 27 november

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

27 November 2014 | Australië, Mount Gambier

Mount Gambier is een beetje tegengevallen. Maar dit kwam meer door de camping, denk ik. We wilden eigenlijk naar de Big4 maar de weg was opengebroken en toen zijn we naar een andere camping gegaan. Limestone Caravan Park. De plaatsen liggen op terrassen en je hebt een huisje waarin de douche en het toilet zijn. Het was niet zo netjes als we tot nu toe gehad hadden en tot overmaat van ramp sprong er uit de toiletrol waar nog papier omheen zat een grote spin uit. Ik schrok me rot. Niet dat ik bang ben voor spinnen maar deze was toch iets anders dan onze huis en tuin spin. Tjeerdt lag al op bed maar ik hem toch maar geroepen. Hij kwam kijken maar kon er ook niet veel aan doen. De spin kroop weg en ik heb hem niet meer gezien. Er was een of andere fabriek vlakbij en je rook constant een soort van teerlucht. Nee, dit was niet echt een succes.
Mount Gambier staat bekend om zijn Blue Lake en dat is wel terecht. Het meer heeft een prachtige kleur blauw en dat is maar enkele dagen in november blauw. Er is nog een ander meer maar dat is grijs van kleur. We zijn nog een uitgedoofde vulkaan opgelopen, Mount Schank. We hebben aan de rand van de krater gestaan en als je naar beneden kijkt zie je dat deze helemaal begroeid is met grassen, bomen en struiken. De vulkaan heeft al honderden jaren niet gewerkt. We zijn verder gegaan en via o.a. Port Macdonell in Beachport aangekomen. Beachport is niet echt groot maar het ligt vlak aan zee. Er staat een harde wind dus we hebben maar even buiten gezeten en zijn toen naar binnen gegaan. Het is een heerlijk schone camping. Nog even een praatje gemaakt met de buurvrouw. Dit is al een wat ouder stel en zij zijn lekker met z'n tweetjes in hun caravannetje op stap. Voor de rest niet zo erg veel gedaan. We hebben goede tv-ontvangst dus we volgen het nieuws over de cricketspeler die in coma in het ziekenhuis ligt. Iedereen is er vol van. Of hij het overleeft.................

We hebben vanochtend besloten om in Beachport te blijven.Vanochtend ook gewassen en dat was ook wel nodig. Het waait ontzettend hard, we zitten toch storm aan. Er is vandaag ook een hele groep fietsers aangekomen op de camping en die slapen in hele kleine tentjes. Het zijn o.a. Amerikanen en Canadezen. Er zijn ook een paar kerels die voor het eten zorgen. Vanavond zijn er een paar van de camping afgegaan en zijn ergens anders gaan slapen want het is niet echt fijn om in zo'n mini-iglo te liggen met die wind.
Tjeerdt en ik zijn de jetty (pier) afgelopen en deze loopt een aardig eind de zee in. De eigenaar van de camping had gezegd dat we een jas mee moesten nemen en hij had gelijk. Blauwe lucht, zon en waaien dat het deed en dat doet het nog. Het water is natuurlijk erg wild. Je slaapt er in ieder geval heel lekker bij. Later hebben we de camper opgehaald en hebben we rondgereden en zijn bij verschillende lookouts getopt en hebben daar nog gekeken. Nog even uit de wind gezeten in het zand en dat was heerlijk. Maar we moesten weer verder...........
Nog even naar Millicent gereden en daar rondgekeken. Morgen gaan we, denk ik naar Robe of anders gaan we meer het binnenland in. Daar zijn we nog niet helemaal uit.
Ik had het op de radio al gehoord en inderdaad Phillip Hughes, de cricketer is overleden. A.s. zondag wordt hij 26 en heel het land is uit zijn doen. Hij heeft onder zijn oor de bal er tegenaan gekregen en volgens zeggen op een nogal ongelukkige wijze. Welke zender je ook opzet ze hebben het allemaal over hem. Vanavond voor het eerst Take away eten gehaald. We hadden geen zin om te koken. Dat doen we morgen wel weer. Ik hoop dat het morgen wat minder waait daar kom je via het weerbericht niet echt uit. In ieder geval is in heel het land het weer wat van slag.
Het is alweer donderdag. Volgende week de camper alweer inleveren dus het gaat opschieten......
Nog maar even genieten.
Liefs

• 27 November 2014 - 13:08

Janny:

zag het hier ook van die cricketer.De helm die hij droeg mocht niet baten .
    Nella leest je verhalen ook,vindt ze leuk.Dus als er een nieuwe binnenkomt en ik heb hem gelezen,stuur ik hem naar boven.Om de andere dag kijk ik of er weer een een nieuwe e mail gekomen is.het wordt een heel boek.geen nieuws,dus groeten en xx.

• 27 November 2014 - 13:43

Anja:

De tijd gaat hier al snel laat staan hoe het dan bij jullie gaat. Geniet er nog maar heerlijk van de laatste
    week.
    Jullie hebben alweer veel gezien en een grote afstand gereden
    Veel plezier Groetjes