dinsdag 17 en woensdag 18 mei - Reisverslag uit Denham, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu dinsdag 17 en woensdag 18 mei - Reisverslag uit Denham, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

dinsdag 17 en woensdag 18 mei

Door: Yolanda en Tjeerdt

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

18 Mei 2016 | Australië, Denham

Dinsdag 17 mei
Bijtijds vertrokken. En richting Dongara gereden. We zijn de Pinnacles nog wezen bekijken. Dit hebben we al een keer gezien maar Tjeerdt wilde daar graag met zijn drone opnames maken. Zo gezegd, zo gedaan. Het was niet zo verschrikkelijk heet als in 2013. Het was een aangename temperatuur. Ik denk rond de 24 graden. De avonden zijn wel fris. Het zou me niet verbazen als het in Nederland warmer is. Doorgereden naar Dongara. We zijn naar hetzelfde caravan park gegaan als voorheen. Er is niets veranderd, behalve dat er een waarschuwing hangt bij de douches dat je goed op je spullen moet letten. Fietsen en visgerei kan je niet los bij je tent of caravan laten staan omdat ze ´s nachts bezoek hebben gehad van dieven. Zelfs daar zijn je spulletjes niet veilig. Bijtijds naar bed, weer vroeg eruit.

Woensdag 18 mei
Daar ging de wekker weer. Kwart over zes. We moeten een aardige afstand afleggen willen we uiteindelijk op de plek komen waar we willen zijn. Maar eerst koffiedrinken en ontbijt in Geraldton bij Dome. Een lekker macchiato en French toast en Tjeerdt een gebakkken ei. Zo konden we er weer de hele dag tegenaan. Nog boodschappen gedaan bij Woolworths en daar hoorden we dat de Aldi ook naar de Westkust komt. Ik had namelijk nog een ecoboodschappentasje van de Aldi uit 2009, en dat zag de cassière en toen vertelde ze dat. Dat is alleen maar gunstig want sommige dingen zijn niet echt goedkoop. De diesel is 1 dollar 14. Tot nu toe het goedkoopst. Het hoogst wat we tot nu toe hebben gezien is 1 dollar 29. We zijn in Denham aanbeland. We staan op een leuke camping. Onze plekje is direct aan zee. Hier is het vrij druk. Hier staan veel Australiërs met de caravan. Zij zijn hier vooral voor het vissen. Toen wij aankwamen zat er al een stel flink te pimpelen en aan de stukjes worst. Gelijk even een babbeltje gemaakt. Rondje over het strand gemaakt en het haventje bekeken. Hier zijn ze de boulevard wat aan het uitbreiden. Ze proberen toch wel om de stadjes aantrekkelijker te maken. Dat was ook het geval in Jurien Bay waar we gisteren zijn geweest. Morgen gaan we naar Shelll Beach. Eens kijken of dat inderdaad zo mooi is als ze zeggen. Toeristen zie je hier niet zo erg veel. Af en toe kom je natuurlijk wel een camper tegen maar minder dan in november. Eens kijken hoe dat verderop is. Nog geen Skippies gezien maar wel een stel emoes. Geen foto kunnen maken want de emoes stonden langs de weg en we konden niet 1,2,3 stoppen. Helaas! Tja, jongens, bedtijd!
Liefs Yolanda en Tjeerdt

• 18 Mei 2016 - 21:02

Leonie:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en al aardig wat kilometers gemaakt met jullie camper. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag (en foto's)