Zaterdag 16 juni 2018 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 juni 2018 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 juni 2018

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

17 Juni 2018 | Canada, Kamloops

Hallo allemaal,

Vanochtend ontbeten op de camping in het restaurant. Voor het eerst, voor zover ik mij kan herinneren, een vegetarische omelet gegeten. Nu maar hopen dat het ei goed geklutst is. Degenen die mij langer kennen dan vandaag weten dat ik niet bepaald een liefhebber van ei ben. Gelukkig was de omelet hartstikke lekker.

We hebben vandaag het vuile water “gedumpt”. Daar moesten we een sleutel voor hebben om het putdekseltje te openen. Op deze camping moesten we $3,15 betalen. Tot nu toe nog niet meegemaakt dat we hiervoor moesten betalen. Wij daarheen. Er stond daar al een andere camper met een Duits echtpaar. Zij wisten niet dat je er een sleutel voor moest hebben. We hadden niet gezien dat die man naar de receptie liep en hij had zijn camper laten staan zodat wij er niet bij konden. In de tussentijd stond een andere camper ook al te wachten. Duitser komt terug met bonnetje en toen kon hij het vuil gaan lozen. Dit duurt geen uren, maar toch. Nadat Tjeerdt het karweitje had geklaard, wij weer op weg. Eerst tanken, want dat moet wel iedere dag. De camper is een benzineslurper. Staan we bij de Shellpomp, doet dat de pomp niet goed. Normaal gesproken loopt de benzine snel door de slang, nou bij deze dus niet. Ik geloof dat we tien minuten stonden te tanken en dat we nog maar 5 liter hadden. Het tanken maar afgebroken en gevraagd waar een ander tankstation is. Daar naartoe gereden en toen waren we in no time klaar. Meerdere toeristen kwamen daar ook tanken dus ik zei al tegen de cassiere dat ze goede zaken deden. Zij vertelde dat de Shellpomp geen nieuwe voorraad “Regular” kreeg, waarom wist zij ook niet. Wij moeten Regular 87 tanken. Zo, de tank weer bijgevuld en op weg.

We zijn naar Sun Peaks gereden. Dat is, zeg maar, een wintersportdorp. Dit viel tegen. Alleen maar huizen en hotels, 35 km voor niets gereden. Je zou denken 35 km wat is dat nou, maar bergje op en bergje af, is toch anders. Nu zijn we in Kamloops aangekomen en staan we op de Silver Sage Campground. De camping is vol omdat er een Jehova’s Getuigen Conventie is. We konden alleen nog maar een plek krijgen zonder elektriciteit. Dit hebben we maar gedaan want we hadden geen zin meer om naar een andere camping te zoeken. Nadeel is dat we nogal een eind moeten lopen naar de douches.

Met de muggen valt het mee. Ze zijn er wel en af en toe wordt je gestoken. We hebben een spuitbus gekocht met deet en zo blijven ze wel wat op afstand.

Maar het belangrijkste is dat de temperatuur met een hele grote sprong omhoog is gegaan. We zaten, denk ik, tussen de 5 en 10 graden overdag en nu is het rond de 30 graden. We lopen nu te puffen. Het is ook nooit goed...........

Doei

• 17 Juni 2018 - 16:26

Cor:

Alles is OK zo te lezen, even bijtanken uit de Jehova bijbel en hoppa genieten

• 18 Juni 2018 - 05:47

Fred:

Het leest weer lekker weg!