Zaterdag 30 juni/zondag 1 juli 2018 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu Zaterdag 30 juni/zondag 1 juli 2018 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

Zaterdag 30 juni/zondag 1 juli 2018

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

02 Juli 2018 | Canada, Edmonton

Hallo allemaal,

Zaterdag ons “huis” ingeleverd. We waren op tijd en alles was zo afgehandeld. Het Nederlandse stel dat we aan het begin aan de vakantie ontmoet hebben kwam ook de camper inleveren. Zij hadden 10 grizzly’s gezien aan de Amerikaanse grens. Zij zijn de grens nog overgegaan naar de USA voor een dag. Je staat er niet zo bij stil maar je zit redelijk dichtbij. Een uurtje of vier rijden vinden ze hier niets. We begrepen van hen dat als je naar Lake Louise wilt gaan dat je dat beter in de avond kan doen want dan kan je overal parkeren. Misschien een tip voor als iemand daar naartoe gaat.

Alles werd netjes geregeld door Fraser Way, zij werden naar het vliegveld gebracht en wij naar het hotel. Mooi toch? Dat doen andere verhuurbedrijven niet voor zover ik weet. Het hotel waar we zitten ligt in Down Town Edmonton. Eerlijk gezegd maakt de stad niet zoveel indruk op ons. Wij vinden het leuk om ook steden te bekijken, maar we hebben zo onze twijfels. Na ingecheckt te hebben zijn we naar buiten gegaan en maar naar de eerste de beste shopping mall. Deze zit heel dichtbij het hotel. Een keer vallen en je bent er. We liepen een beetje met onze ziel onder de arm. Het is ook rustig in de stad vanwege Canada Day. Iedereen is de stad uit. In de shopping mall hebben we wat rondgelopen en daarna hebben we de omgeving wat bekeken. We kregen nog een gigantische regenbui op onze kop.
Gauw naar het hotel. We hebben gegeten in het hotel en daarna naar de kamer. Beetje tv gekeken en toen in slaap gestort. Morgen naar de West Edmonton Mall.

Op zondag op ons gemak opgestaan. We zijn met de bus naar de West Edmonton Mall gegaan. Vroeger was dit de grootste mall ter wereld maar sinds ca. 10 jaar is dat niet meer het geval. Het busritje duurde ongeveer een half uur. Makkelijke verbinding; de bus stopte voor het hotel. Je moet alleen wel met gepast geld betalen maar dat is overal zo. Die Mall is indrukwekkend, wat veel winkels, een waterpark, een aquarium, een piratenschip, een minigolfbaan, en het kan zijn dat we nog iets gemist hebben. We hebben nog naar ijshockey gekeken want die is er ook en er worden echte wedstrijden gespeeld. Je merkt dan gelijk dat ijshockey hier erg populair is. Als je mee staat te kijken is het best spannend. En dit werd dan gedaan door junioren. Kan je nagaan als er wordt gespeeld door volwassenen. We hebben er gegeten en een laatste biertje gedronken. Weer naar de bus, alleen die kwam niet. Dus met de taxi naar het hotel.
Vanmiddag ingecheckt voor de vlucht, de shuttlebus besteld. Dan zit het er morgen toch echt op. We zitten nu America’s Got Talent te kijken en tot onze verrassing was dit de aflevering met Glennis Grace. Ik ben niet zo’n fan van haar maar ik moet zeggen dat ze het goed deed en ze waren weg van haar. Dat is toch leuk om te zien hoe een Nederlandse zangeres het doet.

Dit was toch echt het laatste bericht. We wensen iedereen die nog moet gaan een prettige vakantie en tot een volgende keer.

Liefs Yolanda en Tjeerdt

• 02 Juli 2018 - 08:03

Petra:

Jullie fijne terugreis , en leuk dat we weer mee mochten genieten van jullie vakantie

Gr peet

• 02 Juli 2018 - 12:16

Fred:

Goede reis terug naar het warme kikkerlandje! Bedankt dat ik weer deelgenoot mocht zijn van jullie vakantie!

• 03 Juli 2018 - 11:11

Karin:

Hi, het was weer leuk met jullie mee te reizen door Canada. Jullie hebben weer veel moois gezien en leuke herinneringen verzameld. Ik hoop dat de thuisreis voorspoedig is verlopen en nu lekker nagenieten. Groetjes xxx

• 04 Juli 2018 - 10:01

Anja:

Inmiddels staat de wasmachinebij jullie alweer te draaien denk ik, want ik lees net de laatste berichten
    Maar wat een toffe vakantie hebben jullie weer gehad. en weer leuk om te lezen je verhalen.

Groetjes ook van Yvonne en Dick van de Meulen, gezien op jazz festival

Hopelijk snel tot ziens XXXX