Dinsdag 26-6-20281 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu Dinsdag 26-6-20281 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26-6-20281

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

27 Juni 2018 | Canada, Revelstoke

Hallo,
Het begint al op te schieten. Gisteren kwamen we langs een meer waar ik de forellen uit het water zag springen. Er had iemand van een kwekerij forellen uitgezet. We rijden nu door de wijngaarden. Die zijn er best veel. We hebben nog wijn gekocht, voor mij een Canadese chardonnay en voor Tjeerdt een merlot. De chardonnay vond ik wel lekker, deze had een lichte tinteling, niet overdreven droog. De merlot vond ik niet zo. Hier staan overal “Fruit stands”. Dat is aan mij wel besteed, heerlijk al dat fruit. We hebben heerlijke kersen gekocht, donkerrode en geel/rode kersen. Vooral die geel/rode waren erg lekker, beetje fris/zuur. Als ik het goed heb onthouden heten die kersen Rainer. Ik dacht niet dat ik deze bij ons weleens heb gezien.

We hebben overnacht op een camping aan Shaka Lake. Ja, alweer een meer. Wat zijn er toch veel. En niet van die kleintjes ook. Als een meer klein is, is het voor ons toch hartstikke groot. De plek die we op de camping hadden was niet erg groot. Je stond zowat bij een ander in de caravan. Maar goed het was maar voor een nachtje. Dat overleven we wel. Vanochtend het gebruikelijke dus de benzinepomp opgezocht. Het valt nog mee wat je hier tegenkomt aan benzinepompen. Het staat duidelijk aangegeven over hoeveel kilometer je er weer een tegenkomt. Na diverse stops gemaakt te hebben o.a. bij het Kalamalka Lake kwamen we in Vernon aan. Koffie gedronken bij Starbucks en gelijk maar even WiFi gebruikt. Hier was de verbinding supergoed. Tjeerdt heeft hier koffie gekocht. Je pakt een pak koffiebonen met de smaak die je wilt hebben en dan malen zij de koffie voor je en krijg je gemalen koffie mee. Nu maar hopen dat de koffie te drinken is want goedkoop was tie niet. Vanaf Vernon richting Revelstoke gereden. Wederom mooie route. De weg loopt hier wederom langs een meer. Het is wel jammer dat niet overal staat langs welk meer je rijdt, dat moet ik nog opzoeken. Vanavond zelf gekookt en nog even een wasje gedaan. Alles in de droger want ze zijn hier niet gewend dat je de was buiten hangt. Zoals altijd natuurlijk teveel wasmiddel gekocht maar het is niet anders.

Morgen zullen we waarschijnlijk bij Lake Louise komen. Wordt vervolgd...........

Xxx

• 27 Juni 2018 - 13:39

Anja:

heerlijk Yolanda weer veel gezien en meegemaakt. leuk je verhalen