dinsdag 30 mei, woensdag 1 juni, donderdag 2 juni - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu dinsdag 30 mei, woensdag 1 juni, donderdag 2 juni - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

dinsdag 30 mei, woensdag 1 juni, donderdag 2 juni

Door: Yolanda en Tjeerdt

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

02 Juni 2016 | Australië, Carnarvon

Het is alweer een paar dagen geleden, maar alles is okay. We hebben weer "bijgetankt" en zijn woensdag op ons gemak richting Carnarvon gereden. We zijn dinsdag nog eerst naar de Yardie Creek geweest, beetje gewandeld en laat in de middag nog naar het strand geweest. Het was wel harder gaan waaien en het water was wat aan de frisse kant. Dat heb je daar zowat iedere dag. De hele dag is het rustig en dan laat in de middag steekt de wind de kop op. Maar goed nog even gaan zwemmen en toen weer richting de camping. Veel skippies gezien. Die heb je genoeg in Cape Range National Park. Dit park is zeker een aanrader. We hadden al afgesproken om dinsdagavond uit eten te gaan. We zijn weggeweest moet je maar denken, daar is ook alles mee gezegd. Het enige wat lekker was was het garlic bread. Ik had penne pasta met zalm in een of ander sausje. De zalm was er heel erg snel doorheen gezwommen, wat achterbleef was de pasta. Veel te veel pasta. De salade bestond uit rucola met dunne reepjes paprika (moest je zoeken) en een lading olijfolie en balsamico. De espresso was ook niet je van het. Ze kwamen nog vragen of alles naar wens was dus ik zei dat de pasta wel minder kon, maar blijkbaar werd ik niet begrepen of ze wilden me niet begrijpen. Het restaurant ziet er leuk uit, maar dat is ook alles. Geen aanbeveling dus via internet. Woensdagochtend vertrokken uit Exmouth. Het was bewolkt dus met het autorijden was dat wel even lekker. Aangekomen in Carnarvon zijn we weer naar dezelfde Big4 gegaan als op de heenreis. De bedoeling was om 1 nacht te blijiven maar nu zijn we hier nog een nachtje. We zaten in beetje in dubio wat we zouden gaan doen. Hier in de omgeving blijven of zo langzamerhand afzakken. De weersvoorspellingen waren dusdanig dat we vonden dat we beter in de bewoonde wereld konden zitten, althans een wat grotere plaats, dan in een plaatsje met 5 huizen, bijvoorbeeld. Als de boel onderloopt ben je ook niet echt blij. Ze hebben hevige regen voorspeld dus we zouden vast een stuk afzakken. Vanmorgen was het mistig, hier nog nooit mist gezien. Maar dat was eigenlijk zo weg. Wij vertrokken van de camping en eerst maar een bak koffie gedronken in het stadje. Maar het weer knapte zo op, richting de 26 graden. We zijn toen richting Kennedy Range National Park gereden. Een beetje te beter weten in. Het was niet echt duidelijk of je daar nu wel of niet kon rijden. De weg naar Gascoigne Junction is helemaal geasfalteerd, maar ja de weg naar het park dat is ca. 60 km unsealed. Bij het tourist center vertelden ze dat we daar wel konden rijden. Toch maar geprobeerd. In Gascoigne Junction heb je een prachtig camping met een bar en een café. Dat is op zich al bijzonder. Maar ze moeten wel wat want verder heb je er niets. Het ziet er allemaal nog hartstikke nieuw uit. Bij het roadhouse moest je je melden. Dat hebben we geprobeerd maar de manager was er niet en waar die wel was wist het meisje achter de balie niet. Aan haar gevraagd of we het park in konden. Wist ze niet, maar de manager wel. Wij wachten, de manager kwam niet. Wij weg en richting park. Helaas, we konden niet verder. We hadden het kunnen doen want de weg was geen modderpoel (het is op dit moment zelfs zeer brandgevaarlijk) maar de hobbels, dat wil je niet meemaken. Je nieren hobbelen zo je lijf uit. Dus we hebben besloten om dat niet te doen. Wij weer terug naar Carnarvon naar de camping. Hallo, daar zijn we weer! Even uitgelegd van hoe of wat en nu blijven we hier nog een nachtje. dan in het restaurant. En ik heb mezelf maar eens op fles witte wijn getrakteerd. In de tussentijd al een paar keer lek gestoken door muggen. De hele vakantie geen last van gehad en nu gaat het net even mis. Vanmiddag ook weer wat vliegen, niet zo erg als in november/december maar een paar zijn er toch wel. Waar het heel erg droog heb je ze meestal. Geen skippies gezien maar wel koeien. Die lopen ook op de dooie gemak van de een naar de andere kant. Ze zijn wel magerder dan onze koeien. Je weet echt niet bij welke boer die koeien horen. En waar ze water vandaan halen, geen idee.
Ik geloof dat ik nu weer een beetje bij ben met mijn verhaal................
Liefs Yolanda en Tjeerdt

• 02 Juni 2016 - 15:15

Janny:

hallo Yolanda enTjeerdt,zojuist je verslag van 2 Juni ontvangen en vlug even gelezen.Fijn dat alles goed met jullie.Hier is alles ok'e,Behalve het weer,dan regen en fris dan weer benauwd.Dat Joke en Andre weer thuis
    zijn zullen jullie wel weten.Ik zit zo te knoeien ,kan de lettertjes niet goed zien ze zijn zo klein.Ik houd er mee op hoor.nog fijn dagen en een xxx van mij.ma

• 02 Juni 2016 - 18:56

Joke:

Hoi Yol en Tjeerdt, Alles one, huis staat er nog.
    Kunnen Julie what foto's van binnen van de camper maken voor mij?
    Gr. J&A