9 mei 2019 - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 9 mei 2019 - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

9 mei 2019

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

09 Mei 2019 | Spanje, El Puerto de Santa María

Hallo allemaal,
We zijn gisteren eigenlijk Marbella uitgevlucht. Het was daar hartstikke druk. We zijn er snel doorheen gereden. Misschien op de terugweg nog langs. In Estepona boodschappen gedaan bij de Lidl. Daar kunnen ze bij ons nog wat van leren. Wat een mooie winkel.
We zijn doorgereden naar Tarifa en daar hebben we op een camping gestaan vlakbij het strand. Het was daar aardig druk met kitesurfers. Leuk hoor al die kleuren van die vliegers. Tarifa zelf was niet zo bijzonder. We stonden op een powered site; alleen moest iemand van de camping het kastje opendoen om de stekker erin te stoppen. Het zou 5 minuten duren, nou dat waren dus Spaanse 5 minuten. Vanochtend duurde dat ook al zo lang. Voor de rest een fijne camping.
Vanochtend zijn we op ons gemak richting Cadiz gereden, langs de kust gereden. Het was bewolkt maar niet koud. Onderweg kwamen we onze vrienden nog tegen, genaamd windturbines. Ze zijn kleiner dan bij ons en meer dan de helft stond stil. Omdat het zo hard waaide maar niet heus. Wat zonde toch, die rotdingen. Horizonvervuiling, ook hier.
Op een gegeven moment zijn we een weg ingeslagen naar Punta Palomas. Hadden we dat maar niet gedaan. Op een gegeven moment konden we niet meer verder. Tja, hoe toen terug. We konden niet op of neer. Er zat niets anders op dan een stukje achteruitrijden en via een paadje van een oude Spanjaard proberen te keren. Ik gevraagd aan die Spanjaard of we van zijn pad gebruik mochten maken. Dat was in half Spaans en Engels. Maar ik kwam er wel uit. Gelukkig dat een Duitse vrouw die Nederland sprak ons heeft geholpen. Het heeft geloof ik wel een half uur geduurd voor we weer op weg terug waren. Tot overmaat van ramp zijn we later op de dag nog een weg in gereden waar we niet verder konden rijden omdat de camper te hoog was voor de brug. Normaal gaf de TomTom dat aan, alleen nu niet. Daar stonden we dan. Een Spanjaard heeft ons geholpen weer op de goede weg te komen. Alarmlichten aan, die Spanjaard dirigeerde de automobilisten naar de andere kant van de weg en ik achter de camper om aanwijzingen te geven. Zo zijn we met hulp heel voorzichtig weer op de goede weg gekomen. Met veel dank aan de Spanjaard. Toen had ik er voor vandaag wel genoeg van. Camping opgezocht en nu zitten we in El Puerto de Santa Maria. Intussen was de zon ook tevoorschijn gekomen en het was gelijk 28 a 30 graden. Vanavond heerlijk gegeten. Was op zich ook al bijzonder want niemand sprak Engels en dan met mij in een visrestaurant. Maar je komt er wel uit. Heerlijke salade gegeten met een soort van makreel erin. Daarna Atun (tonijn) plancha. En als dessert Flan Casero (huisgemaakte crème caramel). Lekker glaasje vino blanco erbij.
Morgen gaan we met de boot naar Cadiz.
Tot horens.

• 10 Mei 2019 - 04:52

Janny:

goedenmorgen yolanda en tjeerdt.fijn weer iets van jullie te horen.jullie hebben al weer aardig wat beleefd. veel lelijke woorden gezegd Yol?de zon en eten maakten alles weer goed denk ik.hier is alles oke.nog koud en af en toe een flinke bui.jongens nog veel fijne dagen,groetjes en tot de volgende keer.Ma.

• 10 Mei 2019 - 07:47

Anja:

hahaha je moeder kent je!!!!
    Mijn broer maakte die doodlopende paden al mee op zijn fietstocht laat staal wat jullie doen
    met de camper, kan je helemaal geen kant meer op.