11 mei 2019 - Reisverslag uit Carmona, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 11 mei 2019 - Reisverslag uit Carmona, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

11 mei 2019

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

11 Mei 2019 | Spanje, Carmona

11 mei 2019

Ola,

Hoe gaat het met jullie? Met ons is alles ok.
Gisteren zijn we met de boot naar Cadiz gegaan en de fietsen hebben we meegenomen. Om naar de boot te lopen vanaf de camping was nog een aardig stuk, dus de fiets gepakt. Het was heerlijk op de boot. Windje, zon wat wil je nog meer. Eenmaal aangekomen in Cadiz was het even zoeken om te fietsen. Het was daar nogal hectisch dus we hebben de fietsen vastgezet bij een stel scooters en motoren. We waren blij dat we niet met ons vakantiehuis waren gegaan want alles lag open en dan wordt het vervelend rijden met zo’n ding en de straten zijn er ook niet echt breed. Hele leuke straatjes met winkeltjes en restaurantjes in overvloed. Eerst gegeten bij de kathedraal op het terras. Tjeerdt had het menu van dag en ik had atun encebollado genomen. Het menu van dag was niet veel bijzonders, dat was een hap sla, met geraspte bietjes en worteltjes. De atun was iets typisch uit Cadiz. Het zag er op zich niet bijzonder uit maar het was wel lekker. Langs het water gelopen, winkeltjes bekeken etc. Na koffie met flautas genomen te hebben zijn we weer richting de boot gegaan. De boot kostte € 5,50 met fiets (retour). Toen we weer terug waren zijn we El Puerte nog doorgefietst. Hier kan je rustig over de stoep fietsen, geen probleem. Over het algemeen fietsen ze hier heel netjes, ben nog geen rare dingen tegengekomen. Daar kunnen ze in Amsterdam een voorbeeld aan nemen. Geen spijt van de camping waar we twee nachten hebben gestaan. Hartstikke schoon. Ik heb nog nooit zulk schoon sanitair gezien. Als je naar het toilet was geweest kwam er iemand om het weer schoon te maken.
Het plan was om naar Sevilla te gaan. Alleen wisten we niet dat heel veel wegen afgesloten waren vanwege een of ander feest. We zijn geloof ik 4x over de brug geweest. We zochten een camperplaats, nou mooi niet gevonden. Politie kan je ook niet helpen, spreken geen woord Engels en mijn Spaans is natuurlijk niet zo dat ik kan vragen naar de weg. Misschien met meer tijd maar dat had de politie niet. En het werd steeds warmer en warmer. Sevilla niet gezien, ja de buitenwijken zeg maar. Nu staan we op een camperplaats in het dorpje Carmona. Wat een uitzicht. Vanavond het dorpje doorgelopen, al die kleine straatjes. Het dorp heeft meer kerken dan huizen. Het is nu ca. 30 graden en dat is, pak em beet om 09.30 uur.
We hebben nu muziek van de “hangjongeren”. Nou maar hopen dat ze niet tot diep in de nacht door blijven gaan.
Morgen weer verder.
Tot horens,
Xxx

• 12 Mei 2019 - 06:56

Betty Grard:

Een of ander feest...? Feria de Sevilla was daar aan de gang. Heb je nou het Koningshuis gemist?! Wim en Max hebben daar met kinderen feestje gevierd.
    Doe je Huub de groeten? Hij en Anneke zijn daar ook namelijk.
    Geniet er van!