13 mei 2019 - Reisverslag uit Villafranca de Córdoba, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu 13 mei 2019 - Reisverslag uit Villafranca de Córdoba, Spanje van Yolanda IJlstra-Keep - WaarBenJij.nu

13 mei 2019

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

13 Mei 2019 | Spanje, Villafranca de Córdoba

Hallo allemaal,
Nadat we gisteren vertrokken zijn uit Carmona en verder richting Cordoba, hebben we een tussenstop gemaakt in Ecija. Volgens de boeken zou deze stad het heetst zijn van alle steden. We hebben ons “huis” vlak aan de rand van de stad geparkeerd en hebben de fietsen gepakt. Het is toch wel lekker fietsen hier en we zijn blij dat we de fietsen bij ons hebben. De Spanjaarden genoten van hun zondagsrust. Zij zaten op hun gemak op de terrasjes een kopje koffie of iets anders te nuttigen. Het is een leuke stad. Op de fiets was het nog een beetje lekker maar om te lopen was het aardig heet. Maar of het hier het heetst is...........
Na de fietsen weer achterop gezet te hebben zijn we verder richting Cordoba gegaan. We hebben een camping opgezocht in Villafranca de Cordoba. Besloten was om de volgende dag met de bus naar Cordoba te gaan. Zo gezegd zo gedaan.
Gelukkig hadden we vanochtend op de tijd de bus want echt geregeld gaan ze hier niet, althans niet in Villafranca. Het duurde een half uurtje voordat we in Cordoba waren. Dus goed te doen. Bij het busstation aangekomen zijn we op de Hop on bus gestapt. Eerst maar eens een rondje gemaakt door de stad. En dan eens kijken waar we uit de bus gaan. Wij zaten met nog 2 personen in de bus. Lekker druk. Dus we hadden de plekken voor het uitzoeken. Dan lekker bovenin. Zonder de overkapping was het vanochtend nog te doen maar vanmiddag niet meer. Bij de Mezquita uitgestapt. De Mezquita is heel bijzonder. De entreekaartjes moest je kopen op het binnenplein. Er stond een aardige rij voor de kassa. Gelukkig konden we kaartjes uit een machine halen. In de tussentijd was het al aardig heet geworden en om dan in zo’n lange rij te staan is bepaald geen pretje met de zon volop je kop. Meestal lopen wij met een boog om een kerk heen, maar deze was zeer de moeite waard. Apart Christendom en Islam bij elkaar. Voor degenen die er geweest zijn die zullen dat ook wel zo hebben ervaren. Aan de zijkanten zijn allemaal kapelletjes ingericht. In het midden een kapel met een groot orgel daar werd ook nog op gespeeld. En geeneens van die zware kerkelijke muziek. En tegenover deze kapel was er nog een. Vergeef me als ik de juiste naam hier niet voor heb. Er was nog een dienst in een kapelletje. Er zaten wel een paar mensen maar wij konden daar niet in. En daarom heen ziet het eruit als een moskee. Ze noemen het niet voor niets moskee/kathedraal. We hebben daar een paar uur rondgelopen en zijn daarna de brug overgelopen naar de andere kant en het eind van die brug staat een museum. Ik weet even niet meer welk museum. We hadden geen van tweeën zin om naar binnen te gaan. Toen weer op de bus gestapt. We hadden een late lunch en hebben toen wat door de stad geslenterd. Vooral niet haasten en waar we in de schaduw konden lopen hebben we dat gedaan. 36 graden dus we mogen niet klagen. We hebben de bus terug genomen van 18.00 uur. De laatste bus vertrok om 20.00 uur. Het was best een lange dag maar wel een mooie dag. Cordoba de moeite waard.
Wordt vervolgd.
Xxx

• 14 Mei 2019 - 03:37

Erna:

Goedemorgen luitjes. Zit iedere morgen te genieten van je mooie schrijven. Ben blij dat jullie ook het mooie van Spanje kunnen zien. Laatste jaren ook ons vakantie land . Blijf jullie volgen . Fijne vakantie lieverds. Xx x

• 14 Mei 2019 - 05:58

Anja:

Mooie dag weer gehad. Wel al gewend aan deze vakantie in Spanje met de camper?
    Het is heel wat anders als al jullie andere vakanties

• 14 Mei 2019 - 06:57

Janny:

Hallo ,even een paar woordjes terug .fijn dat dat jullie mooi weer hebben.dat maakt alles nog prettiger?leuk dat jullie zondag nog even aanwezig waren .ik heb niet veel te vertellen hoor.Net stapt de h.hulp binnen.Zo ik ga nog even verder.kwam de kousenhulp ook net weer.Ik stop er mee. Veel groeten en XX
    tot de volgende keer.Ma